מכירה 05 /
פריט 302

302 מ-

310

302

הצדיק רבי אריה לוין - שלשה מכתבי תנחומים

מחיר פתיחה: $120

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
01.04.2020, 19:00

שלשה מכתבי תנחומים בכתב ידו וחתימתו של הצדיק רבי אריה לוין.

* מכתב תנחומים מחודש ניסן תשכ"ב [1962] במות אמה של חברת ארגון האצ"ל אסתר רזיאל נאור, רעיית מרדכי נאור. במכתבו מבקש רבי אריה לוין מהמשפחה להתחזק ולא להתאבל בחג הפסח, למרות שאימם נפטרה סמוך, ומספר סיפור מעניין אודות הצדיק רבי יצחק חשין (אבי סבו של שופט בית המשפט העליון), שבמותו הניח אשה צדקת בשם רחל לאה ושבעה ילדים, ואף הוא נפטר לפני חג הפסח, והמשפחה הכינה את כל הדרוש לחג לפי יכולתם, ובליל הסדר קראה האם לילדיה ואמרה להם כי בשנה הראשונה נשמת הנפטר עולה ויורדת, וכדי לשמח את נשמת הנפטר דרשה מהם כי יהיו שמחים בחג בדיוק כפי שהיה בחייו בשירה וזימרה והזהירה אותם בזה מאד. ומוסיף: "הדבר נשאר אצלי לזכרון קודש כל ימי חיי", ודורש אף ממשפחת נאור כי ינהגו כן בפסח הקרב במות אימם.

* מכתב תנחומים שנשלח לבנותיו של מרדכי נאור חברת ארגון האצ"ל אסתר רזיאל נאור, ואחותה פנינה בשבט תשכ"ב [1962]. במכתבו מתנצל רבי אריה לוין כי חשב לבוא לנחם אך נבצר ממנו בשל מצב בריאותו. ומרבה בשבחים אודות הנפטר: 'חבל על דאבדין ולא משתכחין... אדם כשר הוא כל כך בלתי רגיל בעולם עד שהדמעות היורדות על הסתלקותו נעשות גם הן לדברים שהם למעלה מכל מחיר, לכן הן מונחין בבית גנזיו של הקב"ה. אין לנו הערכה הנכונה להעריך איש הישר, תלמיד חכם, ענותן כמה הרפתקאות עדו עליו...".

* מכתב תנחומים שנשלח למרדכי נאור בפטירת רעייתו בלומא . "המנחם אבלי ציון ואבלי ירושלים הוא ינחם את מיודעי היקר הרב הצדיק מו"ה ר' מרדכי רזיאל... דלה עטי להביע נטפי נחומים למיודעי המתאבל על אשת נעורים הצדקת בלומא... אין אומר ואין דברים אין אשה מתה אלא לבעלה... אך בזאת אפשר להתחזק ולהתנחם כי ב"ה השאירה אחריה דור ישרים למופת באהבת ישראל וארץ ישראל עד מסירות נפש באורח ישרה על פי התורה והמסורה....".

3 מכתבים. גודל זהה: 15x24 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט