מכירה 21 /
פריט 49

49 מ-

250

49

הרצח הפולחני של ישראל בעמים - פרסום אנטישמי במינכן ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $240
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

Israels Ritualmord an den Völkern - הרצח הפולחני של ישראל בעמים, פרסום אנטישמי מאת הסופר הגרמני הבווארי שונא היהודים Wilhelm Matthiessen, הוצאת Ludendorffs Verlag G.m.b.H. מינכן, 1939 - מהדורה ראשונה. גרמנית.

פרסום אנטישמי ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה הטוען כי השאיפות האימפריאליות של היהודים אותם הוא מכנה "אויבי האנושות", להשתלט על העולם מבחינה פוליטית ופיננסית מעוגן בכתבי הקודש. בסלפו פסוקים רבים מהתנ"ך מנסה המחבר להראות כאילו הצו האלקי מורה ליהודים להשתלט על העולם ועל כלכלת העמים. המחבר מסלף פסוקים רבים העוסקים במלחמות ישראל בזמן הנביאים ומנסה להציג כאילו הם מכוונים כצו לדורות כלפי העמים והמדינות בהן היהודים יושבים. על גבי הכריכה איור אנטישמי המציג את עקידת יצחק בעין אכזרית ומעוותת.
בשנות ה-20 המחבר נודע כסופר עצמאי במינכן ועסק בעיקר בכתיבת ספרי ילדים. עם השנים הפך לאנטישמי קיצוני ואף לאויב הנצרות, בשנת 1937 הוא פרסם את הספר "התוכנית הסודית של ישראל להשמדת אומות". לאחר המלחמה התגורר בבאווריה תחתית, ולא חזר בו מדעותיו הקיצוניות, אם כי הפסיק לפרסם ספרים אנטישמים וחזר לעסוק בספרות ילדים. באזור הסובייטי הוכרזו ספריו ברשימת "הספרים האסורים".
בעמוד השער הערה בכתב יד המתייחסת לציור שעל הכריכה.

80 עמ'. 21 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט