מכירה 23 /
פריט 232

232 מ-

250

232

השימוש השקט באנרגיה אטומית - תמליל מלא של דבריו של אבא אבן בכנס האמריקאי לאנרגיה אטומית - עותק חתום בידי אבא אבן

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $380
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

The Peaceful Use of Atomic Energy - השימוש השקט באנרגיה אטומית, מאת אבא אבן - "שגריר ישראל בארצות הברית ונציג קבע באו"ם", הוצאת israel office of information - ניו יורק 1954 - עותק חתום בידי אבא אבן.

תמליל מלא של דבריו של אבא אבן בכנס שהתקיים בארצות הברית בנוכחות נציגים של כמה מדינות, בענין פיתוח אנרגיה גרעינית והשימוש בה "למטרות שקטות", עם התייחסות נרחבות לסכנת האנרגיה האטומית לאנושות, ופיתוח אנרגיה אטומית בישראל. אבא אבן מסביר מדוע נזקקה ישראל תוך שנה בלבד מאז הווסדה להניח את היסודות לתוכנית הגרעין שלה על ידי הקמת המחלקה לחקר איזוטופים במכון ויצמן למדע, וכן במחלקת הפיסיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. כמו"כ הוא מעודד בדבריו שיתוף פעולה של מידע בין מדינות החברות בועדה מדעית בינלאומית מיוחדת שהוקמה לעיסוק בענין, ובכך להפחית את הסיכון של יצור עצמאי ובלתי מבוקר של אנרגיה אטומית.

ב-28 במאי 1950, בגיל 35, מונה אבא אבן לשגריר ישראל בארצות הברית, בעודו מחזיק גם בתפקיד השגריר באו"ם. בשני התפקידים החזיק עד קיץ 1959. בתפקידיו באו"ם ובוושינגטון עיצב אבא אבן את הפעילות הדיפלומטית ואת מערכת ההסברה של ישראל. בתקופתו הושג הסיוע הכלכלי הראשון של ארצות הברית לישראל, הוקם מפעל "הבונדס", וביוזמתו נוסד ארגון השדולה האמריקני למען ישראל, איפא"ק, וכך התמסדה פעילותה של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית.

15 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט