מכירה 25 /
פריט 101

101 מ-

271

101

חוברת אנטישמית המאשימה את היהודים ביצירת הקומוניזם. צרפת, ראשית שנות ה־40

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

!ouvrier de chez nous regarde, lis, juge - "עובד מקומי הסתכל, קרא, ושפוט!" חוברת שיצאה בצרפת של וישי [1941] עבור מעמד הפועלים במטרה להאשים את היהודים בניסיון להחדרת הקומוניזם בקרב החברה הצרפתית: "תורת הקומוניזם הינה שקר - תוצר תת אנושי של מוח יהודי". בעמוד הראשון מופיעה תמונתו של קרל מרקס היהודי, והכיתוב האנטישמי: "היהודי קרל מרקס. הקומוניזם איננו חלום עובדים צרפתי, הוא הומצא על ידי בורגנים יהודים מגרמניה", החוברת מלווה בין השאר בתצלומים של יהודים מפורסמים תומכי קומוניזם כביכול. צרפת, ראשית שנות ה־40 (ללא שם מו"ל ומדפיס).

"עובד מאתנו, חוברת זו מיועדת במיוחד עבורך, האינטרס שלך, וחובתך לקרוא אותה בעיון, אתה חייב לדעת את האמת על הבולשביזם שבגידותיו הובילו אותך לסבל של תבוסה...
הקומוניזם הוא דוקטרינה שקרית תוצר לא אנושי של מוח יהודי " (מתוך המבוא לחוברת). לאחר שמאשימה החוברת את היהודים בהמצאת הקומוניזם, היא עוברת לפרט את תוצאותיו הרות האסון על ידי חשיפה של החוקים הקומוניסטים ברוסיה בלווי תצלומים קשים המתעדים את תוצאות הקומוניזם פרי מוחם של היהודים: אזהרות חמורות עד עונש מוות לפועלים אזרחי רוסיה שיצאו לעבוד מחוץ לגבולות המדינה, העריצות הסובייטית השולחת עובדים שעברו על החוקים לסיביר, עובד שנעדר מעבודתו ולו ליום אחד צפוי ל 10 שנות מאסר, כליאה ארוכת טווח לפועלים שנמצאו ללא דרכון סובייטי, השכר החודשי הזעום שניתן לעובדים הסובייטים, שבעה עובדי מפעל הישנים בחדר קטן בגודל 10 מטרים מרובעים על הרצפה, ההיתר לקצין סובייטי להשתמש בעונש מוות כלפי חייל גם ללא משפט, וכל אלו באשמת היהודים. בין היתר מופיעים תצלומים של אנשים שנרצחו ברוסיה בחסות המשטר הקומוניסטי, ועוד.
בגב החוברת ציור של יד המחזיקה אקדח ויורה באדם, והכיתוב: "LA SIGNATURE BOLCHEVIQUE" - חתימת הבולשביק.

40 עמ'. 21 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט