מכירה 24 /
פריט 78

78 מ-

256

78

לא בזיעת אפו" מרוויח היהודי את לחמו" - כרטיס אנטישמי בצורת תלושים ללחם - פרסומת לתערוכה האנטישמית "היהודי וצרפת"

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $700
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

PAIN - לחם - "לא "בזיעת אפו" מרוויח היהודי את לחמו" - כרטיס אנטישמי בצורת תלושים ללחם - פרסומת לתערוכה האנטישמית "היהודי וצרפת". פריז, 1941.

כרוז אנטישמי בצורת כרטיס קצבה ללחם. במרכז הכרטיס נכתבה הכתובת האנטישמית באדום: "לחם. לא "בזיעת אפו" מרוויח היהודי את לחמו. הוא גונב אותו על ידי ספקולציות ומסחר בעבודות של אחרים" . למטה באדום פרטים אודות התערוכה האנטישמית "היהודי וצרפת": Le Juif et la France" au palais Berlitz Septembre - Octobre" - "היהודי וצרפת בארמון ברליץ ספטמבר - אוקטובר". בגב הכרטיס נכתב: "להכיר היטב את היהודי ולפתור את השאלה היהודית שבה תלוי גורלה של צרפת. הצטרפו לקבוצת החברים של המכון לחקר השאלה היהודית 21 rue La Boetle Paris וכדי לשכלל את התיעוד שלך בקר ובקש מחבריך לבקר את "היהודי וצרפת" תערוכה בארמון ברליץ פריז שדרת 31 ספטמבר - אוקטובר. כולם עובדים כדי להיפטר מהיהודים". בצדי הכרטיס נכתב: "כרטיס זה תקף עד לעזיבתם המלאה של היהודים". בחזית למעלה חותם אדום עגול של "המכון לחקר השאלה היהודית".

התערוכה האנטישמית 'היהודי וצרפת' התקיימה בין ה -5 בספטמבר 1941 עד 15 בינואר 1942 בארמון ברליץ אשר שכן ברובע השני של פריז, ליד בית האופרה. האירוע מומן ואורגן על ידי המכון לחקר השאלה היהודית (IEQJ Institut) אשר הוקם במאי 1941 בידי משרד התעמולה הגרמני (Propagandastaffel) בהוראתו הישירה של הכובש הנאצי. מטרת הנאצים היתה להשפיע על העם הצרפתי, כי אויבו האמיתי הינו 'היהודי', הוא ולא אחר האחראי לכל תחלואיה של צרפת. התערוכה הוצגה כמיזם חינוכי בהשראת עבודתו של הפרופסור לאנתרופולוגיה ג'ורג 'מונטנדון 'כיצד תזהה את היהודי' אשר פורסמה בנובמבר 1940, והיא נועדה "לעזור לצרפתים לזהות את היהודי על פי מאפייניו הפיזיים "ולהדגים את האחיזה המושחתת הכללית שלהם נגד המדינה". למטרה זו הובאו לתערוכה, איורים, תצלומים, ועבודות יצירה ברוח אנטישמית אשר נועדו להציג בפני העם הצרפתי את היהודי המסוכן במסווה של 'מדעיות'. בתערוכה הוצגו דיוקנאות יהודים בפנים סטריאוטיפיות עם אפים ארוכים, שיער מלוכלך, יהודים נוכלים, וכדו' ולצדם כיתובים אנטישמים נלווים (ביניהם דיוקנאות של יהודים מפורסמים בציבוריות הצרפתית כגון וולף לוויטאן, עיתונאי הרדיו ז'אן מישל גרונבאום, העיתונאי פייר לזרף, המחזאי הנרי ברנשטיין, המפיק ברנרד נתן, הפוליטיקאי ליאון בלום, ואחרים), הכל במטרה לשכנע את הציבור בסכנה שהיהודים מהווים לצרפת בשטחיה השונים: הצבא, הקולונוע, הכלכלה, והספרות. המיצג המזעזע אשר הוצג מעל שער הכניסה לתערוכה היה פסל בדמות כף יד ענקית "היד הגדולה" של היהודי, המאיימת על צרפת. ולאחריו הוצג פסל של היהודי חובק את העולם בזרועותיו, ומעליו פסל המרסק אותו ובו דמותה של אשה האוחזת את בנה ומסמלת את 'צרפת החדשה' ללא היהודים.

כרטיסים אנטישמים מלאי ארס ושנאה ליהודים כדוגמת הכרטיס שלפנינו חולקו ברחבי צרפת כדפי "הזמנה" לתערוכה.

16x11 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט