מכירה 22 /
פריט 101

101 מ-

255

101

לעם הבלגי בני ארצי היקרים...שעת השחרור שלכם מתקרבת - כרזה דו לשונית לקראת שחרורה של בלגיה במלחמת העולם השניה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $170
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

כרזה דו לשונית בה פונה ראש ממשלת בלגיה הגולה איבר פיירלו לבני עמו זמן קצר לפני שחרורה של בלגיה מהכובש הנאצי בספטמבר 1944 ומחזקם לקראת המערכה האחרונה ומורה להם כיצד לפעול - צרפתית והולנדית. בצידה השני פניה של הגנרל אייזנהאואר לאזרחי צרפת זמן קצר לפני שחרורה בידי בעלות הברית באוגוסט 1944 - אף היא בצרפתית והולנדית, בה הוא מבשר את הניצחון הקרב על גרמניה הנאצית ומורה להם כיצד לפעול. נדיר.

"AU PEUPLE BELGE - בני ארצי היקרים..." - ראש ממשלת בלגיה הגולה איבר פיירלו (Hubert Marie Eugène) ששהה באותה העת באנגליה בפניה לבני עמו לקראת שחרורה של בלגיה מהכיבוש הנאצי, צרפתית והולנדית: "השעה שכל כך מחכה לכם קרובה, המבצעים לשחרור אירופה החלו, ההתקפה הראשונית הזו היא ההכרזה הבטוחה על הגאולה שלכם... בעלות הברית אסירות תודה לכם על ההתנגדות הנהדרת שהפגנתם תחת הדיכוי הגרמני, והממשלה משוכנעת שתעשו הכל כדי לעזור לשבש את מכונת המלחמה הגרמנית. ההצלחה הסופית של המאמץ הצבאי שהחל כעת תלויה במידה רבה בכוח שתשמרו לרגע המכריע... רגע הלחימה הסופית טרם הגיע, כשהוא ישמע תקבלו מידע על כך מפיקוד בעלות הברית וממשלתכם, אז יגידו לכם בברור מה מצופה מכם, נצלו את תקופת הביניים הזו כדי לשכלל את הארגונים שלכם, כדי שבבוא הזמן הפעולה שלכם תהיה יעילה. בסבל המוגבר שיסמן אולי את השלב האחרון של המלחמה, כל הבלגים יצטרכו, יותר מתמיד לגלות מסירות הדדית ויצטרכו להפעיל את כל המשאבים שעדין זמינים כדי להפיג את אומללות הנפגעים הקשים ביותר. מילות המפתח שאנו שולחים לכם הן: אומץ, משמעת, סולידריות, אמון".

הגנרל דווייט אייזנהאואר המפקד העליון של בעלות הברית בצרפתית והולנדית תחת הכותרת: "צבאות בעלות הברית נוחתים": "אנשי מערב אירופה! כוחות המשלוח של בעלות הברית נחתו בחופי צרפת. נחיתה זו היא חלק מהתוכנית המאוחדת של האו"ם, בשיתוף עם בעלי בריתנו הרוסים הגדולים לשחרור אירופה... שעת השחרור שלכם מתקרבת... לכל הפטריוטים... יש תפקיד בצעדה שלנו לקראת הניצחון הסופי, לחברי תנועת ההתנגדות המכוונות מבפנים או מבחוץ אני אומר "פעלו לפי ההנחיות שקיבלתם!" לפטריוטים שאינם חברים בקבוצות התנגדות מאורגנות אני אומר: "המשיכו בהתנגדות העזר שלכם אך אל תסכנו את חייכם שלא לצורך, חכו לשעה שבה אתן לכם את האות לקום ולהכות באויב... אזרחים צרפתים! אני גאה לפקד שוב על החיילים האמיצים של צרפת... התקוממות מוקדמת של האזרחים הצרפתים עלולה למנוע מכם, כשתגיע השעה המכרעת לשרת את ארצכם אפילו טוב יותר... הישארו עירניים!... המערכה הזו מטרתה היא הריסוק הסופי של האויב, אולי תאלצו לסבול עוד אבידות והרס, אבל כמה שאלו טרגיים הם חלק ממחיר הניצחון. אני מבטיח לכם שאעשה כל שביכולתי כדי להקל על הקשיים שלכם... מעללי הגבורה של הצרפתים שהמשיכו במאבק נגד הנאצים ונגד משתפי הפעולה עמהם של וישי בצרפת ובאימפריה הצרפתית, היו עבור כולנו מודל והשראה... נחיתה זו רק מתחילה את המערכה במערב אירופה. אנחנו ערב קרבות גדולים. אני מבקש מכל הגברים שוחרי החופש להצטרף אלינו, אל תתנו לשום דבר לזעזע את אמונתכם, שום דבר לא יעצור את המכות שלנו...".

[4] עמודים. כל עמוד 22x13 ס"מ. שני הכרוזים מחוזקים בנייר דבק לאורכם בפס החיבור. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט