מכירה 23 /
פריט 61

61 מ-

250

61

מה יקרה ליהודים- פרסום חשוב נוכח גלי ההגירה היהודית מגרמניה עם עליית כוחה של המפלגה הנאצית. לונדון, 1936 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $170
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

What Will Happen to the Jews? - "מה יקרה ליהודים?" - פרסום חשוב נוכח גלי ההגירה היהודית מגרמניה עם עליית כוחה של המפלגה הנאצית, עזיבת היהודים את גרמניה, ומאידך ניסיונם של היהודים הגרמנים להיאבק לשיוויון זכויות בגרמניה הנאצית. מאת Joseph Leftwich, הוצאת P.S. King & Son. לונדון 1936 - מהדורה ראשונה.

פרסום חשוב על "הבעיה היהודית" באירופה עם התחזקותה של גרמניה הנאצית. המחבר ראה לנכון לפרסם את ספרו נוכח גלי ההגירה הגדולים מגרמניה ורדיפת היהודים. בימים בהם נכתב הספר היו יהודים בגרמניה שנאבקו על שיוויון זכויות. המחבר מנסה לעורר אותם מתרדמתם וטוען כי המאבק לשויון זכויות בגרמניה הנאצית הינו אבוד מראש, וכי הם לא מבינים שבגרמניה מתקיימת הלכה למעשה המשוואה או גרמניה או היהודים. לאור העובדה כי היהודים סבלו בכל הדורות מזהה המחבר את העובדה כי יהודי גרמניה נכונים אף הם לסבול ולהאבק על זכויותיהם, אך הם לא מבינים שבגרמניה הנאצית כללי המשחק הם שונים, זהו סבל שיביא לתוצאות הרות אסון, ואין לו פתרון על אדמת גרמניה. המחבר טוען שעליית גלי האנטישמיות באירופה הם תוצאה של בעיות פנים כלכליות במדינות אירופה שמצאו את היהודים כשעיר לעזאזל האשם בבעיות אלו, וטוען שרק התחזקות הלאומיות היהודית ועלייה מאסיבית לארץ ישראל יש בכוחן לפתור את מצוקת העם היהודי. הוא בוחן את מצבה הכלכלי של ארץ ישראל באותם ימים וטוען כי הוא השתפר לטובה מאז ראשית המאה ה־20 ואין ליהודים לחשוש מחוסר מציאת מקומות עבודה בארץ, שכן בן גוריון הכריז בקונגרס הציוני כי ניתן לקבל ולהשריש מיליון משפחות בארץ ישראל. כיעד ביניים מציע המחבר את אוסטרליה או את ארצות הברית כמדינות בהן יכולים להתיישב היהודים עד שארץ ישראל תבנה ותהיה מסוגלת להכיל את ההמונים.

נדיר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

XII, 268 עמ'. 19 ס"מ. מצב טוב. קרע קל בחלקה העליון של השדרה.

פריטים נוספים

שאל על פריט