מכירה 20 /
פריט 93

93 מ-

236

93

מחנה האימה ברנדונק - חיי הסיוט. בריסל, 1946 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $360
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
19.04.2023, 19:00

T' Gruwelkamp Breendonk Doorleefde nachtmerries - מחנה האימה ברנדונק - חיי הסיוט. עדות מוקדמת ומפורטת על זוועות מחנה ברנדונק, מאת ניצול מחנה ברנדונק Jef Peeraer הוצאת De Rupel. בריסל, 1946 - מהדורה ראשונה, הולנדית. עיצוב השער: איור גדול של אסיר אזוק לצלב הקרס, חתום בדפוס: "Theo"

עדות מחרידה של אסיר מחנה ברנדונק לשעבר המתאר לפרטים את מסכת העינויים הקשה שעברו הוא, והאסירים שאתו במחנה. בפתח הספר הוא כותב: "אני מקדיש את הדפים הללו ככתב אישום מר נגד משטר התליינים של הרייך הנאצי, וגם כמחווה עילאית לאותם חיים ומתים, אשר מאהבת הארץ, העם והחופש, התריסו על הגיהנום הזה...".
בספר כולו מתאר המחבר את הגיהנום של ברנדונק, בעיקר את ההתעללות של הנאצים באסירים באינספור אופני הכאה והשפלה. חשוב להדגיש שהמחבר מתאר את ההתרחשות במחנה באופן יומיומי, הכולל את שמות האסירים אשר היו לצדו ושעונו, הפעולות הקשות שבוצעו בגופם, והדרכים השונות בהן מצאו את מותם. בספר תיאורים קשים של סצינות הכאה יומיומיות רבות. כמו"כ הוא כותב על מנות האוכל הזעומות שניתנו לאסירים, שיטות העינויים הקשות אשר היו נהוגות במחנה: הלקאת הגוף, הכאות עד כדי עילפון, ריסוק הגפיים, מכות חשמל, תאי קיפאון בהם נערכו ניסויים בגופם של האסירים, חדרי עינויים לשני אסירים באופנים שקשה להעלות על הכתב, ועוד. האסירים במחנה קיבלו פרוסת לחם דקה אחת שהיתה אמורה להחזיק את גופם במשך 10 שעות עבודה מפרכת ביום! כמו"כ הוא מפרט אודות שיטות ההוצאה להורג השונות במחנה. באחד הפרקים מתאר ג'ף שבוע בו הוצאו להורג כמה יהודים בזה אחר זה, כל אחד בדרכי עינויים שונות, וכן התעללות סדיסטית ביהודי שניסה לברוח מהמחנה שנמשכה במשך כמה ימים.

בשל התיאורים הקשים שבספר ראה המחבר צורך להקדים: "בקריאת הפרקים הבאים חלק מהקוראים עשויים לתהות האם המחבר לא הגזים מעט ונתן לדמיונו להשתולל. השאלה הזו נשמעת הגיונית למי שהתמזל מזלם ולא נכלאו מעולם במבצר ברנדונק. אך הכותב יכול לסמוך בבטחה על העדים החיים שהיו שם אתו... רק מי שהיה שם בברנדונק יכול לשפוט את המונחים המתונים בהם מתאר המחבר את הגיהנום הזה...". ומביע משאלה כי ספרו יסייע למגר את הפשיזם והרשע מהעולם.

הספר מלווה בתצלומים רבים: בהם פרטיזנים ולוחמי התנגדות אשר נתפסו בידי הנאצים - הובאו לברנדונק עונו ונרצחו, אסירים בברנדונק אשר הועברו לבוכנוולד או למחנות אחרים ונרצחו שם, וכן איורים של סצינות קשות המתוארות בספר בהן נראים חיילי הגסטפו מתעללים באסירים במחנה, חתומים: "Theo".

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי WorldCat, ואיננו מופיע בספריה הלאומית.

105 [3] עמ'. 19 ס"מ. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט