מכירה 23 /
פריט 137

137 מ-

250

137

מחנה הריכוז אושוויץ בירקנאו - תצלומים, מפות, תרשימים

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

Obóz koncentracyjny Oświęcim-Brzezinka (Auschwitz-Birkenau) - מחנה הריכוז אושוויץ בירקנאו בעריכת ד"ר יאן שן - הנציבות הראשית לחקירת פשעי היטלר בפולין - ביוזמת ממשלת פולין, הוצאת Prawnicze, ורשה 1956 - מהדורה ראשונה. עדויות, תצלומים, מפות, תרשימים אשר נחשפו על ידי בית הדין הלאומי העליון בפולין, בית הדין הצבאי הבינלאומי בנירנברג, ובתי הדין הצבאיים האמריקאים בנירנברג. פולנית. הדוח החשוב של יאן תורגם למספר שפות, ביניהן אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית. לפנינו המהדורה הפולנית הראשונה - נדיר - עותק אחד בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

דוח מפורט שהציג ד"ר יאן שן אשר שהה במחנה אושוויץ בימים הראשונים לשחרורו בינואר 1945 וחקר את הנעשה במחנה בתקופה של למעלה משנה. הוא הקים ועדות מיוחדות אשר בדקו את כל שטח המחנה באותה שנה, מומחים חקרו את הריסות המשרפות ותאי הגזים שנהרסו לפני פינוי המחנה וכן את הבורות שבהם נשרפו גופות הקורבנות, לקחו עדויות מאסירים לשעבר באושוויץ ובדקו אינספור מסמכים נאצים מתקופת המלחמה שהגיעו לידי בעלות הברית בתום המלחמה.

בדוח שלפנינו חושף שן את הזוועות שביצעו הנאצים באושוויץ החל מהתכנון הראשוני להקמת המחנה בידי ראשי הגסטפו, השבועות הראשונים בהם הוקם המחנה בידי יהודים שנלקחו לכך בכפייה, עקירת האוכלוסייה שהתגוררה בסמוך למחנה, תיאור מפורט של מבנה המחנה והאופן בו פעל, תיאור מפורט של המשלוחים לאושוויץ החל מהמשלוח הראשון - כולל עדויות אסירים שהיו על הטרנספורטים עצמם, התהליך אותו עברו אסירים שהגיעו למחנה עד שהובלו את מותם בתאי הגזים, האופן בו פעלו תאי הגזים במחנה והמאמצים הרבים שעשו הנאצים כדי לשפר את פעילות הגז, שיטות העינויים בהן פעלו הנאצים לרבות הניסויים הרפואיים שביצעו באסירים, תיעוד של החיים הבלתי אנושיים במחנה, ועוד.
בסוף הספר מובא תמליל פסק דינו של רודולף פרנץ הס מפקד מחנה אושוויץ שנידון למוות על ידי בית הדין הבינלאומי בורשה ב 2 באפריל 1947.

הספר מלווה ב 42 לוחות תצלומים ממחנה אושוויץ, מפות ותרשמים. ביניהם מפת מבט אויר על המחנה, תצלום פנורמי (נפתח לאורך 55 ס"מ) של צריפי המחנה, תרשימים של המחנה שנעשו בידי הנאצים, תצלומים של דרגשי העץ עליהם ישנו האסירים בצפיפות נוראה, הימלר ואנשיו בביקור במחנה, תצלומים של ילדים ונערים באושוויץ במצב גופני מחריד, אסירים בעבודות כפייה במחנה, מסמכים נאצים החושפים את פשעי הנאצים במחנה - ביניהם המסמך בו מדווח קלאוברג להימלר כי באמצעות השיטה שפיתח בניסוי באושוויץ ניתן יהיה לעקר כמה מאות ואף כמה אלפי אנשים ביום אחד (המסמך נחשף לראשונה במהלך משפטי נירנברג), התצלום הנדיר בו נראים אסירים בדרכם לתאי הגזים להמתה - צולם בסתר בידי חבר תנועת ההתנגדות האסיר דוד שמולבסקי, ועוד.

נדיר ביותר. עותק אחד בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

133 [4] עמ'. + 42 לוחות. שדרה מחוזקת בנייר דבק. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט