מכירה 21 /
פריט 144

144 מ-

250

144

מחנה הריכוז דכאו - דוח מפורט על זוועות הנאצים במחנה, בריסל, 1965

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

Campo di Concentramento Dachau - "ההיסטוריה של מחנה דכאו מ 1933 עד 1945 מהווה רשימה בלתי פוסקת של טרגדיות אנושיות שכל אחת מהן ראויה לתיאור מפורט, שכן כל אחת מהן היא האשמה המופנית נגד המשטר הנאצי... כל הנתונים הסטטיסטים הכלולים בכרך זה על מספר ההרוגים, השילוחים השונים וכדו' התקבלו ממקורות רשמיים ומהימנים, וכן נבדקו שוב ושוב ככל שניתן...". דוח מפורט לא ידוע, על זוועות הנאצים במחנה המוות דכאו מאת ניקו רוסט, בריסל 1965 - מהדורה שנייה ונדירה כשלעצמה עם הוספות שלא הופיעו במהדורה הראשונה. איטלקית. בעמוד השער חותמת דיו של Krematorium Dachau 1426.

דוח שיצא לאור בעקבות מסמכים שונים שהתגלו עם השנים לאחר המלחמה, ואשר חושפים את גודל הזוועות שנעשו על ידי הנאצים במחנה דכאו. בעקבות אותם מסמכים מתאר העורך את חיי היומיום במחנה, הרעב, עבודות הכפייה (בין היתר מתואר כיצד תחת מכות שוט נאלצו האסירים ליצור צעצועים שניתנו על ידי מפקדי האס אס לילדיהם כמתנה לחג המולד), סוגי העונשים במחנה, הניסויים שבוצעו בבלוק מס' 5, תהליך שריפת הגופות בקרימטוריום, הונאת משפחות הנספים, ועוד.
בחוברת אף רשימה מפורטת של מספר האסירים שהגיעו לדכאו ממחנות אחרים וכן של ההוצאות להורג ההמוניות שבוצעו במחנה בין 1933 ל 1945 על פי תאריכים.
בסופו מובאות כמה דוגמאות ממכתבים שכתבו הנאצים עצמם בזמן המלחמה מהם עולה גודל הזוועה. כך למשל מופיע ציטוט מחריד ממכתב שכתב ד"ר Hippke, בו הוא מספר על הניסויים הרפואיים בתאי קור שנעשו בגופם של אסירים בדכאו בו הוא מתבטא כי הוא בטוח שהתוצאות יביאו תועלת לחיל האויר הגרמני, ומכתב אחר המדווח על שיניים של זהב שהוצאו מגופות האסירים במשקל כולל של 50 ק"ג אשר נשלח למרפאה בגרמניה ונכתבו בו כי הכמות תספיק לשימושם של מטופלים גרמנים למשך 5 השנים הבאות, ועוד.

המהדורה הראשונה יצאה לאור ב 1950, לפנינו המהדורה השנייה עם הוספות שלא הופיעו במהדורה הראשונה, הכוללות מסמכים ומחקר שנעשה במשך 15 השנים מאז שיצאה לאור המהדורה הראשונה.

עותק אחד בלבד של מהדורה זו רשום בקטלוג הספריות העולמי world cat בספרייה באיטליה.

35 [1] עמ'. יתכן וחסר חלק מדף המעטפת החיצונית. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט