מכירה 21 /
פריט 104

104 מ-

250

104

עדויות על פשעי הנאצים ביהודי צרפת. צרפת, 1944 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

Récits d'atrocités nazies - עדויות על זוועות הנאצים הוצאת Les éditions de la clandestinité, דוח מוקדם על פשעי הנאצים ביהודים בצרפת - "מהדורה חשאית" בהוצאת "התנועה הלאומית נגד הגזענות" - לקט של עדויות שנאספו מאסירים בזמן המלחמה ופורסמו עוד לפני תום המלחמה על מנת לעורר את דעת הקהל העולמית לגודל לפשעי הנאצים ולנקיטת פעולה נגדם, צרפת 1944.

חוברת החושפת לפרטים את פשעי הנאצים ביהודי צרפת החל מה 16 ביולי 1942. הכותב מתאר כיצד פרצו הנאצים לבתי היהודים לקחתם לאקציה, מופיעים תיאורים קשים של אמהות שהופרדו מילדיהן, ואמהות אשר השליכו עצמן על ילדיהן וביקשו מחיילי האס אס לירות בהן עצמן, הכותב מתאר התאבדויות של משפחות רבות בדרכים שונות, בריחה היסטרית, כל מי שרק יכול היה, חיפש מקלט אצל שכנים לא יהודים, עוד מתואר כיצד הוכנסו היהודים לקרונות בקר אטומים בצפיפות נוראית ורבים מתו בדרכים, ניסיונות הבריחה שעלו לרבים במוות, גירוש הנשים והילדים לדרנסי, ועוד.
בין היתר מצוטט מכתב שהושלך מאחד הקרונות בידי אשה בדרכה לאפרני, ובו היא מתארת את הסבל הנורא שעברו היא וחברותיה בקרונות הבקר, מכתב אחר שכתבה עובדת סוציאלית צעירה ונשלח לאביה בחודש אוגוסט 1942 מתאר את תנאי המחנה הבלתי נסבלים, בראש המכתב היא כותבת: "מה שאתה קורא תכפיל אותו באלף, ותקבל רק חלק מהתמונה האמיתית", מובאת עדות של אסיר ממחנה סטלג 7 בגרמניה ששוחרר ב 1943 ומתאר רצח המוני שביצעו הנאצים בקרבת המחנה: "לעולם לא הייתי מאמין שבני אדם מסוגלים לפראות כזאת כלפי אומללים חסרי ישע", ומרחיב באשר לזוועות הנאצים במחנה סטלג עצמו.
לקראת סוף החוברת מופיע פרק "שלושה חודשים במחנה יהודי בשלזיה" בו מופיעה במלואה עדות של יהודי המספר כי ראה במו עיניו הוצאה להורג המונית של יהודים מטולוז וממרסיי שנורו בידי הנאצים אל תוך בורות גדולים, וכן מתאר את זוועות הנאצים בשאר המחנות. כמו"כ מופיעות ועדויות נוספות על פשעי הנאצים ביהודים.

31 עמ'. 21 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט