מכירה 23 /
פריט 58

58 מ-

250

58

פוגרומים מימין ומשמאל - חוברת אנטישמית הקוראת לביצוע פוגרומים ביהודים. וינה, 1929

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

Pogrom, von rechts und von links, Ottokar Stauf von der March - "פוגרום מימין ומשמאל", וינה, 1929 - חוברת אנטישמית מאת העיתונאי והפובליציסט הוינאי Ottokar Stauf von der March. החוברת יצאה על ידי "האגודה להארת הציבור" - גוף תעמולה נאצי בוינה, במטרה להצדיק פוגרומים נגד יהודים תוך הספר כי הוא נעשה כתגובה ספונטנית של ההמון הדחוק על ידי היהודים עצמם בשל שליטתם בכלכלה. עותקי החוברת הוחרמו בידי התובע הציבורי של וינה בשל המסר השטני אשר הופיע בהן, לבצע פוגרומים ביהודים. גרמנית.

המחבר טוען כי הפוגרומים שנעשו ביהודים במשך השנים הם תגובה ספונטנית של האוכלוסייה הלא יהודית לשליטה היהודית בכלכלה, וכי מעולם הם לא נעשו באופן מאורגן בידי רשויות השלטון השונות. הכותב טוען את הטענה האבסורדית שבמשך השנים ובפרט בימי הביניים היהודים הלוו בריבית ללא יהודים ובכך השתלטו על הכלכלה האירופאית, הדבר גרם ללחץ על המעמד הנמוך להחזיר הלוואות ובתגובה הוא "נאלץ" לפרוע ביהודים. "הפוגרומים אינם אלא ניסיונות של אנשים מיואשים ונואשים לעזור לעצמם כי הם כבר לא יכולים לחשוב על דרך אחרת לעזור נגד הסרטן היהודי... הפוגרום כמו מלחמה הוא המהפכה, המוצא האחרון, האמצעי האולטימטיבי לשבור את הקשר שאי אפשר להתיר...". הכותב מצטט קטעים בהם כביכול היהודים עצמם אומרים כי ההלוואה בריבית היא האמצעי שלהם לשלוט בלא יהודים.
בחלקה השני של החוברת הכותב טוען כי בעבר היהודים עצמם ביצעו יותר פוגרומים בלא יהודים מאשר אלה שבוצעו בהם, באמצעות ציטוטים מהתנ"ך מהם עולה כביכול השנאה של היהודים כלפי הלא יהודים כגון פסוקים מספר יהושע על כיבוש הארץ בידי בני ישראל וסילוק שבעת העממים שישבו בה, המלחמה בעמלק, וכן סיפור מגילת אסתר שמסתיים בנקמת היהודים בפרס.

חוברות מסוג זה נועדו להצדיק התפרעויות ספונטניות שנעשו בגרמניה בידי קבוצות האס אה. וכן לעודד את הציבור ליזום פרעות ביהודים. החוברות הראשונות שיצאו לאור הוחרמו על ידי התובע הראשי של וינה משום שהיה בהן משום קריאה ברורה לבצע פוגרום ביהודים. לחוברת שלפנינו צורפו שני דפים נדירים על הנזק שנגרם לאגודה בשל החרמת החוברות הראשונות, ובקשה מהציבור לסייע בהוצאתה של חוברת זו. על גבי הכריכה איור סטריאוטיפי בו נראים יהודים על רקע עיר העולה בלהבות.

נדיר. שתי רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

32 עמ'. 24 ס"מ. קרעים קלים בכריכה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט