מכירה 25 /
פריט 109

109 מ-

271

109

צלב קרס - הטרור הנאצי - פרסום מוקדם על הטרור הנאצי בגרמניה. ניו יורק - 1933

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $600
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Swastika. The Nazi Terror צלב קרס - הטרור הנאצי מאת James Waterman Wise הוצאת Harrison Smith and Robert Haas ניו יורק 1933 - מהדורה ראשונה, הדפסה שנייה. "כל 600,000 יהודי גרמניה בטרור... אי אפשר לקבוע כמה יהודים נהרגו" - פרסום ראשון ומוקדם על הטרור הנאצי בגרמניה בחודשים הראשונים להתחזקותה של המפלגה הנאצית ועליית היטלר לשלטון - יצא לאור בניו יורק בזמן ההתרחשויות הקשות.

תיעוד זוועות הנאצים בגרמניה בזמן התרחשותם עם עליית היטלר לשלטון. תיאור של עשרות מקרי חרם טרור ורצח שביצעו הנאצים נגד היהודים בדרך לתפיסת השלטון בגרמניה, ולאחר שהשתלטו על המדינה. "צלב הקרס מסמל את שנאת היהודים, ובסמל זה הכריזה ממשלת גרמניה החדשה עם היטלר בראשה מלחמה רשמית ובלתי פוסקת ב 600,000 מאזרחיה שלה... למרות נוקשות הברזל בצנזורה הדיווחים מגרמניה היום מדאיגים... מערכה מאורגנת נגד יהדות גרמניה שאליה יצאה הממשלה הנאצית" . לאחר סקירה נרחבת של תופעת האנטישמיות הגרמנית כפי שהיא באה לידי ביטוי מראשית המאה ה־20 המחבר מדווח על מימושה הלכה למעשה בהתפרצויות אנטישמיות בגרמניה עוד בשנת 1932 לפני עליית היטלר לשלטון: בינואר תלמידים יהודים מאוניברסיטת ברלין נפצעים ומפונים לבתי חולים בשל פרעות ספונטניות, התלמידים נישאו על אלונקות כשהנאצים מלווים אותם בשיר "הדם היהודי מבצבץ מהסכין". במרץ, התקפות נאצים על בתי כנסת בדיסלדורף, במאי צעדה של שלוש מאות נאצים בקריאות "יהודים לכו לפלשתינה", התקפות של נאצים על יהודים בעיצומו של מסע לוויה יהודי. באוגוסט פצצה התגלתה בבית כנסת בקלן ובית הקברות בן 250 שנה חולל.
המחבר ממשיך ומתאר את פרעות הנאצים החל מחודש מרץ בו עלה היטלר לשלטון שהתגברו ביתר שאת. המחבר אסף אינספור עדויות שפורסמו בדיווחים של עיתונות העולם ומכתבים, הצהרות ותצהירים של הקורבנות עצמם. הכתב המיוחד שלו בברלין, H. R. Knickerbocker, תאר את הטרור החום: מספר בלתי מוגדר של יהודים נהרגו. מאות יהודים הוכו או עונו. אלפי יהודים ברחו. פרנסתם של אלפי יהודים נשללה או נמנעה מהם. " כל 600,000 יהודי גרמניה בטרור... אי אפשר לקבוע כמה יהודים נהרגו". המחבר מפרט אודות מקרים פרטניים רבים של יהודים שנתפסו, עונו ונרצחו בדם קר ללא משפט בחודשים הראשונים של 1933 כדוגמת: "נאצים תקפו אתמול את בית המטבחיים בברלין, התעללו במספר שוחטים ופצעו אחד. היו גם מספר פיגועים בודדים ברובע היהודי בגרנדיירשטראסה... קינדרמן, צעיר יהודי מברלין, נחטף על ידי חיילי הסער הנאצים, נלקח לביתם בצפון ברלין, ושם הוכה עד שהתמוטט. המשפחה לא ידעה היכן הילד עד שקיבלו מכתב המודיע להם: "הבן שלך נמצא בחדר המתים". קינדרמן נקבר בבית העלמין היהודי וייסנזה", ומקרים רבים נוספים.
בנוסף, מתאר ג'יימס את החרם על סחורות יהודיות בגרמניה שנקבע בתקנה נאצית ביום 28 במרץ, פיטורם של רופאים ועורכי דין יהודים, איסור על גרמני לקנות מיהודי, איסור להעסיק עיתונאים יהודיים במערכות עיתונות גרמניות, פיטורים של עובדים יהודים ממפעלים, סגירה של מפעלים יהודים, ועוד. החרם לווה בתהלוכות רחוב של המוני גרמנים נושאים שלטים אנטישמים כדוגמת: "אסור לקנות אצל יהודים", וכדו'.
ג'יימס מביא את תגובת מדינות העולם בכלל בעיתונות העולמית, וארצות הברית בפרט בעצרות מיוחדות שהתקיימו בדרישה לעצור את האלימות בגרמניה, וכן את תגובתה של הכנסייה הנוצרית אשר ראשיה פנו במכתבים לראשי גרמניה הנאצית לעצור את הזוועות, וכן מדווח על פעולות שונות שביצע הנשיא רוזוולט בניסיון לעצור את האלימות כלפי יהודים בגרמניה.

המחבר חותם את ספרו בקריאה לכל הארצות והדתות להצטרף למלחמה בצלב הקרס הנאצי: "יהודי גרמניה ספגו את נטל ההתקפה הראשונה שלה... יש לעצור אותם, לדרוש שיטות חמורות יותר, לדרוש צעדים הירואיים יותר. משימה זו מוטלת על אנשים מכל הארצות והדתות. אמרתי שגורל יהדות גרמניה אינו נושא יהודי אלא עולמי. הגורל הזה עדיין מוטל בספק. הציוויליזציה מתמודדת עם הטירוף בגרמניה הנאצית. עם זאת, אנו עשויים לחדש אומץ, אם לא להתנחם, בידיעה שאם ההיסטריה היא בצד של היטלר, ההיסטוריה היא בצד של ישראל".

128 עמ'. בדף הפרוזץ הקדשה בכתב יד משנת 1934, חותמות דיו של "ספריית בית החולים". קרע משוקם בפינה העליונה של עמוד השער. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט