מכירה 05 /
פריט 54

54 מ-

310

54

צרפת החופשית - אוגדן גלויות - שחרורה של פריז במלחמת העולם השנייה. אוגוסט 1944

מחיר פתיחה: $200

נמכר: $240
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
01.04.2020, 19:00

Paris libere - Free Paris - אוגדן גלויות שיצא לרגל שחרורה של פריז במלחמת העולם השנייה - אוגוסט 1944, הוצאת C.A.P. פריז. 20 גלויות מצולמות Real photo המתארות מראות היסטורים מיום כניסתם של הצרפתים לעיר כניעתה של גרמניה, וחזרת שלטונה של צרפת לצרפתים. אוגדן מזכרת שיצא מיד לאחר שחרורה של פריז.

בגלויות: כניסת הדיוויזיה המשוריינת השנייה של צבא צרפת החופשית לעיר, תפיסת החיילים הגרמנים כשבויים, נאומו של שארל דה גול - נשיא הממשלה הזמנית של הרפובליקה הצרפתית ברחוב סן דומניק, המוני החיילים הצרפתים בכניסתם לעיר דרך שער הניצחון - חלקם ברכבים משוריינים וחלקם רגלית, ההמון המריע לחיילים, חיילים אוחזים את דגלי בעלות הברית, הגנרל אייזנהאור בטקס מקומי שנערך לנופלים לפני קבורתם, הריסות העיר, ועוד.

'הקרב על פריז' התרחש במהלך מלחמת העולם השנייה, בחודש אוגוסט 1944, והסתיים בכניעת חיל המצב הגרמני הכובש ב-25 בחודש. בירת צרפת נוהלה בידי גרמניה הנאצית מאז הסכם שביתת הנשק עם צרפת ביוני 1940, בעת שכונן משטר הבובות שקבע את בירתו בעיר המרפא וישי. עם התקרבות הארמייה השלישית של ארצות הברית בפיקודו של ג'ורג' פטון החלה התקוממות של אנשי המחתרת הצרפתית נגד חיל המצב הגרמני בפריז. ב-24 וב-25 באוגוסט, חברי כוחות הפנים הצרפתים (FFI) של הרזיסטנס קיבלו גיבוי מצבא צרפת החופשית וההתקוממות הפכה ללחימה עירונית, בעזרת בריקדות, מכונות ירייה, צלפי המיליציה הצרפתית וטנקים, שירו לעבר הכוחות הנאציים, עד לכניעתם.

הקרב סימן את סוף מבצע אוברלורד - שחרור צרפת בידי בעלות הברית, שיקום הרפובליקה הצרפתית והגליית חברי ממשל וישי לזיגמרינגן שבגרמניה, והיה לאחד האותות שסימן את סיומה של המלחמה העולמית השנייה.

גלויות: 9x14 ס"מ. הגלויות כולן מתוארות בגבן בדפוס. מצב טוב מאד. קרע קל במעטפת.

פריטים נוספים

שאל על פריט