מכירה 17 /
פריט 223

223 מ-

266

223

תעודת הזהות של הגאון רבי נסים קרליץ חתימת ידו הנדירה מצעירותו

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $130
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
14.09.2022, 19:00

תעודת הזהות של הגאון רבי נסים קרליץ עם תמונת פספורט נדירה מצעירותו בארץ ישראל. בשולי התעודה חתימת יד נדירה של הגאון מצעירותו.

IDENTITY CARD תעודת הזהות של הגאון משנותיו הצעירות בארץ ישראל, הונפקה על ידי GOVERNMENT OF PALESTINE, ואושרה בחותמת דיו הקובעת כי הגאון רבי נסים קרליץ הינו אזרח חוקי בפלשתינה, וחותמת עירונית נוספת של העיר תל אביב על גבי התצלום.

הגאון רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ (תרפ"ו - תש"פ 1926-2019), נולד בקוסובה שבבלארוס, לרבי נחום מאיר קרליץ ולבתיה, אחותו של מרן החזון איש. תחילה נקרא בשם 'שמריהו יוסף', על שם סבו רבי שמריהו יוסף קרליץ, ולאחר נס שנעשה לו הוסיפו לו את השם 'נסים', וכפי שמופיע בתעודת הזהות שלו בשני השמות בראשי תיבות ש. נ. קרליץ. רבי נסים עלה לארץ ישראל עם הוריו בשנת תרצ"ו [1936], לאחר שהוריו הבינו כי יחויבו לשולחו לבית הספר הפולני. עם עלותו לישראל למד בישיבת תפארת ציון. המשיך את לימודיו בישיבת לומז'ה ותקופה קצרה לאחר פתיחת ישיבת פוניבז' בבית הכנסת "הליגמן", עבר ללמוד בה בהמלצת דודו ורבו החזון איש. התעודה שלפנינו הינה מתקופה זו של רבי ניסים בארץ ישראל.

לימים נעשה לאחד מגדולי פוסקי ההלכה בדור, מייסד וראש בית דין צדק בני ברק (כונה "גאב"ד" בית הדין), חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ראש כולל חזון איש ורב שכונת רמת אהרן.

מקור: בית המשפחה.

9x7 ס"מ. כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט