מכירה 25 /
פריט 88

88 מ-

271

88

תרגום אנגלי ל"נאום השלום" של אדולף היטלר. לונדון, 1935

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Hitler's Thirteen Points - "שלוש עשרה הנקודות של היטלר" - תרגום אנגלי מתומצת לנאומו של אדולף היטלר ברייכסטאג ביום 21 במאי 1935 - "נאום השלום" בו הצליח להטעות את ראשי המעצמות כי אין פניו למלחמה בשום תחריש. הוצאת Friends of Europe. לונדון, אוקטובר 1935. אנגלית.

נאומו של היטלר אשר הודפס כאן באנגלית סודר תחת כותרות, כאשר עיקרי הדברים של הנאום הינה ההבטחה השקרית כי פניה של גרמניה לשלום. לאחר הבעת מחוייבות לשקם את הכלכלה הגרמנית היטלר עובר לשרטט את חזון השלום שלו, כאשר הוא מאריך להסביר בנימוקים שונים את ההפסדים שבמלחמה וכי גרמניה שוחרת שלום וכי אין פניה למלחמה בשום תרחיש. "הדם שנשפך ביבשת אירופה במהלך 300 השנים האחרונות לא נושאות שום פרופורציה לתוצאה הלאומית של האירועים. בסופו של דבר, צרפת נשארה צרפת, גרמניה גרמניה, פולין פולין ואיטליה איטליה... הגעה לשינויים פוליטים על ידי שפיכת נהרות דם לא עשתה מבחינה לאומית, יותר מאשר לגרד את פני השטח של האומות, אך לא שנתה באופן מהותי את המאפיינים הבסיסיים שלהן... כל מלחמה מעל הכל מכלה את פרח האומה... גרמניה הנאציונל סווציאליסטית רוצה שלום... גרמניה צריכה שלום ורוצה שלום... לגרמניה אין מה להרוויח מכל מלחמה אירופית. מה שאנחנו רוצים זה חופש ועצמאות. בגלל המטרות האלה היינו מוכנים לכרות הסכמי אי תוקפנות עם כל שכנותינו". בהמשך עוסק הנאום בחוזה ורסאי, וממשיך בהבטחות ההטעיה שלו גם כלפי אוסטריה: "גרמניה לא מתכוונת להתערב בענייניה הפנימים של אוסטריה, לספח את אוסטריה או לצרף אליה את המדינה הזאת... ממשלת גרמניה מצטערת על המתיחות שנוצרה מהסכסוך עם אוסטריה" (הבטחה שהפר עם פלישת גרמניה לאוסטריה במרץ 1938), וחזר על ההצהרה השקרית שהיתה למעשה ליבת הנאום: "הממשלה הגרמנית מוכנה בכל עת לקחת חלק במערכת של שיתוף פעולה קולקטיבי להבטחת השלום באירופה...".

במאי 1933 נשא היטלר נאום דומה ברייכסטאג בו הצהיר כי פניו לשלום וכי האינטרס הגרמני הוא בשלום ולא במלחמה. במרוצת שנות השלושים התשמש היטלר בהטעייה זו הן כלפי העמים והן כלפי מנהיגי האומות שהניחו שלאחר תבוסתה של גרמניה במלחמת העולם הראשונה, היא לא תפתח במלחמה. נאומיו אלה של היטלר חיזקו הנחת יסוד זאת, ולמעשה העניקו להיטלר עמדת עליונות מכח ההפתעה בפלישה לפולין ובסיפוחה של אוסטריה במהלכי בזק אשר הפתיעו לחלוטין את המעצמות.

22 [1] עמ'. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $80

נמכר ב: $90

שאל על פריט