מכירה 09 /
פריט 53

53 מ-

280

53

אוסף תעודות זהות מזוייפות שזייף רימונד היימן עבור יהודים להצלתם בזמן הכיבוש הנאצי בצרפת / מסמכים חשובים שלו מזמן השלטון הנאצי / תעודות אישיות שונות של היימן

מחיר פתיחה: $500

נמכר: $2,400
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
11.01.2021, 19:00

אוסף של תעודות זהות מזוייפות ומסמכים שונים שזייף פעיל המחתרת היהודי ריימונד היימן עבור יהודים בצרפת, במסגרת תפקידו כיושב ראש מחלקת ה MLN של ההתנגדות הצרפתית שפעלה להבריח יהודים משטחה של צרפת הכבושה באמצעות תעודות מזוייפות וסיוע כספי.

* 17 תעודות זיהוי מזוייפות (כפי הנראה עם שמות בדויים) וכרטיסי הכנה לרישום מזוייף עם חותמות דיו שעיצב היימן אשר הוכנו עבור יהודים בשנים 1942-1943, ונועדו להצלתם.

* 18 פנקסים אישיים שונים של היימן עצמו: תעודות זיהוי, כרטיסי חבר בתנועת הנוער הציוני בצרפת מזמן מלחמת העולם השניה, כרטיס חבר שלו בקבוצת "RENE" הצרפתית, כרטיסי חבר שלו בארגון 'הצלב האדום', ותעודות נוספות שלו כחבר בארגונים שונים ובמסגרת תפקידיו הרבים.

* סרט זרוע של היימן בזמן שהיה פעיל בצוות החירום של ההצלה מטעם הצלב האדום.

* כ - 50 מסמכים שונים מזמן השלטון הנאצי: כרטיס מעבר לילי זמני במחוזות צרפת הכבושה מיום 19/12/1943, מסמכים שונים מאת ועד הסיוע לפליטים עבור יהודים בתום המלחמה, דפים שונים בהדפסת סטנסיל במסגרת תפקידו של היימן כמרכז פעילות הצלה בצרפת בתום המלחמה, מחברות עם רשימות שמיות של יהודים, ועוד רבים.

רימונד היימן [1919-2009] יליד שטרסבורג, צרפת. בצעירותו עבד במפעלו של אביו לייצור נעלים. לפני המלחמה שמש נשיאה של קק"ל בשטרסבורג. בזמן כיבושה של צרפת בידי הגרמנים חבר היימן למחתרת הצרפתית, ופעל יחד עם ריימונד וינטר להסתרת יהודים. כאשר הטבעת הנאצית התהדקה, ניסה לברוח לספרד עם ריימונד וינטר ואנדרו בלום בתקווה להגיע לאנגליה, אך ללא הצלחה, ונשאר בצרפת. בזמן הגירוש הגדול למחנה דרנסי בסתיו 1942 הסתתר היימן, וצפה בו ממקום מסתורו. באותו הזמן התחזק בקיום המצוות לאור מעשים של מסירות נפש של יהודים שלהם היה עד. באותם חודשים הצטרף לתנועת הנוער הציונית MJS שלצד ה- E.I. הצליחה להציל משפחות רבות, במקומות מסתור שונים, ובפרט ילדים, תוך שהוא האחראי הראשי על מחלקת הכספים בארגון, ועל ידו ניצלו יהודים רבים. באותם חודשים חבר היימן למחתרת הצרפתית והיה שותף לאינספור פעולות הצלה כשסכנת מוות מיידית מרחפת על ראשו אם יתפס. לאור נסיונו בזיוף מסמכים, במרץ 1944 מונה היימן לעמוד בראש מחלקת MLN לזיוף מסמכים של תנועת השחרור הלאומי בפריז. במסגרת תפקידו המסוכן, סיפק היימן לאינספור יהודים תעודות זיהוי מזויפות, ומסמכים מזויפים, אותם יצר תוך שימוש גאוני בהגיות השונות של השפות האירופאיות בהן היה בקיא, וכן תודות להיכרותו הבלתי אמצעית עם עולם הרישום האירופאי, אשר באמצעותם חצו יהודים רבים את גבולות הארצות הכבושות בידי הרייך אל החופש. בכך עסק היימן עד לשחרורה הסופי של צרפת בידי בעלות הברית.

כ- 86 פריטים בסה"כ. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט