מכירה 25 /
פריט 118

118 מ-

271

118

אלברט איינשטיין - "הסכנה של אירופה התקווה של אירופה" - תמליל נדיר של הרצאה שמסר בלונדון 1933

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $440
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

EUROPE'S DANGER EUROPE'S HOPE - הסכנה של אירופה התקווה של אירופה - מאת אלברט איינשטיין, הוצאת Friends of Europe. לונדון, 1933. נדיר.

בשנת 1933 אלברט איינשטיין השתתף בכנס שנערך ברויאל אלברט הול, לונדון, שאורגן על ידי קרן הסיוע לפליטים וארגונים נוספים. כ-10,000 איש התאספו לשמוע את הנואמים, אשר מלבד פרופסור איינשטיין, כללו נואמים חשובים נוספים. לאחר האירוע פרסם הארגון תמליל מלא של דבריו של איינשטיין באותו הכנס בחוברת שלפנינו.

בנאומו התייחס איינשטיין ל"ערכו של האדם החופשי" בציינו את הסכנה האורבת לאדם החופשי בעידן הנאצי: "החיים המודרניים משתלמים כי לפרט מובטחת האפשרות להתפתחות חופשית, תקשורת חופשית, דת חופשית, וככל שרווחת החברה האנושית מאפשרת, יוזמה חופשית לפעולה...איש אינו יכול להכחיש שהיום היסוד הזה של קיום ראוי נמצא בסכנה ניכרת. פועלים כוחות המנסים להרוס את הירושה האירופית של חופש, סובלנות וכבוד האדם, כגון היטלריזם מיליטריזם וקומוניזם... כל מי שאוהב את הגילויים העדינים יותר ואת יופייה של רוח האדם, ומאמין שהוא מסוגל לאבחן את הסיבות העמוקות יותר למצב הנוכחי, מחויב להרים את קולו באזהרה...".
עוד מתייחס איינשטיין ל"אנשים הקטנוניים השולטים היום בגרמניה", ומציע להקים סמכות על בינלאומית שתעמוד נגד כוחות עריצות הפרט: " על המדינאים המובילים מוטלות אחריות עצומה כיום כפי שהיו לפני עשרים שנה. יהי רצון שהם יצליחו, באמצעות הסכמה בזמן, לכונן תנאי של אחדות ובהירות של המחויבויות הבינלאומיות באירופה...". וקרא לשמור על על הערך העליון של שימור ופיתוח האישיות האנושית.

בשנת 1932 יצא איינשטיין לארצות הברית בשל עבודתו. בעת עלייתו של היטלר לשלטון בשנת 1933, היה איינשטיין במסע הרצאות בממלכה המאוחדת - בעיצומו של מסע זה מסר את ההרצאה שלפנינו. שנה אחרי כן שדדו הנאצים את רכושו, נטלו ממנו את משרתו ושללו גם את אזרחותו. משם היגר איינשטיין לארצות הברית שם שהה עד סוף ימיו.

5, [3] עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט