מכירה 25 /
פריט 82

82 מ-

271

82

אנשים חדשים - גרמניה של היטלר לגזע הארי - גיליון מחריד. נובמבר 1933

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $1,400
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Neues Volk - Blätter des Aufklärungsamtes für Bevölkerungspolitik und Rassenpflege - אנשים חדשים - גיליון של משרד הנאורות למדיניות אוכלוסין וטיפול גזע. ברלין, 1 בנובמבר 1933. חוברת גזענית ברוח "גרמניה החדשה" הנקייה מגזעים נחותים, הבונה את עצמה מחדש על ידי טיפוח הגזע הארי, והיבדלותו התורשתית מיתר הגזעים. יצאה לאור על ידי המשרד הפוליטי הגזעי של ה-NSDAP (המפלגה הנאצית), והופץ בעיקר ברשויות הבריאות הגרמניות.

"אנחנו מאד מתגעגעים הביתה, אנחנו הגרמנים סוף סוף רוצים להפוך למה שאנחנו, אנחנו רוצים להבין מה היה בנו מההתחלה". גיליון נדיר של "אנשים חדשים" בגרמניה הנאצית תחת היטלר בשנה הראשונה להיותו פיהרר. הגיליון כולו כתוב ברוח גרמניה החדשה הנקייה מהגזעים הנחותים, גרמניה החוזרת לאידיאלים הגרמנים שנשכחו עם סיומה של מלחמת העולם הראשונה, גרמניה הדורשת להוציא מתוכה את הגזעים הנחותים, עם הסברים ודוגמאות מזעזעות עד כמה היתה מושרשת תיאורית עליונות הגזע הארי בגרמניה הנאצית. בשער הגיליון תצלום של נערה ארית טיפוסית להמחשת "הפנים של גרמניה".

במאמר המרכזי מאת ד"ר ק. בארט העוסק בהסבר מפורט של עליונות הגזע הארי על פני שאר הגזעים, תחת הכותרת "המשמעות של מדע הגזע" מציין הוא כי בכלל הגזעים האנושיים ישנן שתי קבוצות "שהן החשובות ביותר עבורנו הגרמנים - הגזע הנורדי, והמזרח התיכון "ראג'ה"... אנחנו הגרמנים שייכים בעיקר לראג'ה הנורדי". הכותב מצטט בגאווה היסטוריון רומי המתאר את בנות הגרמנים הקדומים אבותיהם של הנורדים: "הן לרוב בלונדיניות ותכולות עיניים, יש להן תכונות חזקות, הן בדרך כלל גבוהות ונראות קשוחות. הוא משבח את טוהר המידות שלהן, את צניעותן, את החברותיות שלהן, את פשטות החיים שלהן, את אומץ ליבן, את נאמנותן ומסירותן למנהיג", ומוסיף:
"אלו הן הסגולות הגרמניות האמיתיות שנשתמרו בקרוב העם הגרמני גם היום, העמים הנורדים אליהם גם אנו משתייכים... המאפיינים הפנימיים והחיצוניים הם תורשתיים, הם הועברו אלינו הגרמנים במשך מאות שנים... לאנשי הגזע הלבן אין את השפתיים העבות והבולטות, את האף השטוח או את השיער השחור, והזיף של אנשי הגזע השחור (תחשבו על כושי! - ההדגשה במקור
)... לאנשי הגזע הלבן יש כל כך הרבה דברים. חשב, המציא, גילה, לא רק מצלמות, מטוסים ורדיו, לא, באמת כל ההמצאות והתגליות נעשו על ידי ההמון הלבן...".

לכל אורך הגיליון מועבר המסר שגרמניה צריכה להוציא מתוכה את הגזעים הנחותים ולבנות את עתידה המזהיר על בסיס הגזע הארי הטהור. באחד העמודים מופיע תצלום של כושי חולה לצד תצלום של ארבעה נערים גרמנים בעמוד המקביל, והכיתוב המזעזע מתחת לתמונה
: "הכושי הזה, פושע, חולה גנטית, אזרח אנגלי, נמצא בבית חולים גרמני כבר 16 שנים. אנגליה סירבה שוב ושוב לתת לו לחצות את גבולותיה. זה עלה לממשלות גרמניה הקודמות 5 מארק ביום, בסך הכל 29,500 מארק, שהיה צריך להעלות באמצעות מסים מהעם. אילו ברכות היתה יכולה המדינה ליצור עם ההון הזה וכמה משפחות היא היתה מצליחה לשחרר מסבל מר ודאגה. חשוב פי אלף להבטיח את עתיד הנוער הבריא גנטית שלנו, כפי שהוא מתגלם בארבעת הנערים המפוארים בשירות העבודה, במדינה החדשה הם ימצאו עבודה ולחם ואת הביטחון שיכלו להקים משפחה משלהם בקרוב."

בשני עמודים אחרים, מוצג באופן מזעזע משמאל תצלום של ילד במוסד לחולי נפש עם גבס בשתי ידיו לצד ילדה גרמניה טיפוסית וכה נכתב:
"היצור המסכן הזה צאצא של הורים נחותים נשכח במהירות, לא גדל להיות שמחה לאף אחד, מתבזבז יותר מאשר לחיות במוסד לחולי נפש, כדי להגן עליו מפני שריטות זרועותיו הקטנות הן מוגנות בפסים מקרטון. הוא מתרוצץ עם בובה על הראש, משחק בחול ונרדם איתה, האם כך צריכים להיראות הצאצאים של גרמניה" . וההמשך... בעמוד המקביל לצד תצלום של ילדה גרמניה נכתב:
"לא! אנחנו צריכים ילדים בריאים, שמחה להוריהם, ילדים שעתידו של עמנו מובטח בהם".

הגיליון מסכם את חזונה של גרמניה החדשה לאחר שנות השפל שמאז מלחמת העולם הראשונה: "עברו עלינו 14 שנים של חרפה (מאז מלחמת העולם הראשונה). במשך 14 שנים העם שלנו הושחת יותר ויותר על ידי כלים גרועים, על ידי תיאטרון גרוע, על ידי אמנות גרועה, קולנוע גרוע,
אבל המאפיינים המרכיבים גזע הם תורשתיים, ולמרבה המזל, לעולם לא ניתן להרוס אותם לחלוטין אצל צעירים. הגרעין הטוב נשאר. לכן אדולף היטלר שוב הצליח לעורר לחיים חדשים במאפיינים אלה של העם הגרמני שלעולם לא יכלו להרוס לחלוטין... בזכותו ובזכות עבודתו הגדולה התחילה התחלה חדשה של התעוררות העם הגרמני...".

מאמרים נוספים עוסקים בסכנה לגזע בנישואים עם שאינם גרמנים, פתגמים העוסקים בהגיינת הגזע, האשה הגרמניה האידאלית, נשים גרמניות עובדות בחקלאות כחלק מחזרה לטבע, הצילום הגרמני המקצועי, הנחיצות בריבוי הילודה במשפחה הגרמנית והחשיבות של גידול האוכלוסין בגרמניה, פרסומות לבדים גרמנים "יצרנים גרמנים, מותגים גרמנים בלבד", בתי הבראה רפואיים בגרמניה לגרמנים, בית חינוך גרמני ביערות, ועוד.

הגיליון שלפנינו מוכיח עד כמה היתה מושתתת בגרמניה התפיסה של עליונות הגזע הארי הלכה למעשה בקרב האוכלוסייה ולא רק באופן תיאורטי אשר שייך היה למספר הוגים מצומצם. ה Neues Volk פורסם מדי חודש בין השנים 1933 - 1944 על ידי הוצאת הספרים "Neues Volk (ברלין/וינה), המו"ל היה המשרד הפוליטי הגזעי של ה-NSDAP (RPA), והוא היה פופולרי בקרב חברי המפלגה, והופץ במיוחד ברשויות הבריאות. בגרמניה המגזין זכה לתפוצה של 750,000 עותקים.

41 עמ'. 26 ס"מ. גיליון שלם. קרע קל בפינת עמוד השער למטה משמאל. מצב טוב - טוב מאד.​

פריטים נוספים

שאל על פריט