מכירה 23 /
פריט 150

150 מ-

250

150

בצל צלב הקרס - אוסף קטעים ושירים שכתב המחבר במקומות מסתור על גבי פיסות נייר בזמן המלחמה - עותק עם הקדשת המחבר

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

A L'ombre De La Croix Gammée - "בצל צלב הקרס" - אוסף קטעים שכתב העיתונאי Emile Poiteau באינספור מקומות מסתור בצרפת הכבושה בידי הנאצים בזמן המלחמה, הוצאת Nouvelle société anonyme du Pas de Calais, שטרסבורג 1944 - מהדורה ראשונה - עותק עם הקדשת המחבר. צרפתית.

אוסף קטעים קצרים שכתב המחבר בזמן המלחמה באינספור מקומות בהם הסתתר בצרפת הכבושה ועוסקים באויב הנאצי ובאופן הברוטלי בו נכנס לצרפת. השירים נכתבו בתקופה של ארבע שנים על גבי דפים אותם החביא במקומות מסתור שונים, תחת מצבות בבתי קברות ובמקומות נוספים ובהם ביטא את תחושותיו אל מול כל מה שמתחולל מולו. מיד עם תום המלחמה הוא מהר לאותם המקומות להוציא את הדפים בהם נכתבו קטעים מצמררים העוסקים בגורלו בזמן המלחמה ובפשעי הנאצים. חלק מהדפים נמצאו מטושטשים מפני שספגו לחות רבה, וחלקם היו במצב טוב יותר. את המהדורה הזו מהר להוציא המחבר עוד לפני תום המלחמה "כדי שזוועות הכיבוש ומעשי הברברים לא ישכחו", ובמבוא הוא כותב שבהמשך הוא מתכנן להוציא מהדורות נוספות מורחבות יותר משום שבאמתחתו עוד הרבה דפים עם דברים שכתב בזמן המלחמה.
בקטעים שכתב הוא מתעד מעצרים, הוצאות להורג וגירושים של יהודים וקבוצות אחרות, מעשי טבח של הנאצים ב"מאה עוברי אורח אשר נורו מיד כבני ערובה... זוהי דרכם האכזרית של הברברים הגדולים מלאי הצלבים והדם...", קטע אחר תחת הכותרת "חיות פרא" מתאר את הזוועות שמבצעים הנאצים כשהפקודה היא אחת: "התקדמו בלי רחמים, לגנוב, לבזוז, להרוס, לרצוח, לשרוף, לחנוק, להגלות...", מופיע קטע על מעצרו האכזרי בידי הגסטפו, ועל אירועים שונים של התאכזרות הגסטפו לאחרים, מופיע קטע תחת הכותרת "גרמניה מעל הכל" המתאר את ההרג והשכול שהביאה גרמניה לעולם במלחמה, מופיעים קטעים שניכר שנכתבו מלב רותח בזמן מצוקה המבטאים את ההתנגדות של העולם לגרמניה הנאצית, על הדו פרצופיות של הנאצים בכיבוש צרפת שניסו לצרף לשורותיהם כמה שיותר צרפתים: "לעולם לא נוכל לחיות כחברים טובים רבותי הכובשים...", קטע תחת הכותרת "מרפק למרפק" המבטא את איחוד העמים נגד גרמניה הנאצית: "האם יש היום אויב משותף אחר מאשר האיש עם לב הברזל שאנו קוראים לו "ההוני" מהחייל האכזרי, הכובש והברברי הזה"... ועוד רבים.

נדיר. מהפרסומים הראשונים שיצאו לאור על הכיבוש הנאצי של צרפת. שתי רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

88 עמ'. 20 ס"מ. מצב טוב מאד. על גבי הכריכה חותמת דיו של המחתרת הצרפתית.

פריטים נוספים

שאל על פריט