מכירה 23 /
פריט 66

66 מ-

250

66

דפי תיעוד על ארצות הברית - פרסום אנטישמי נדיר של ארגון "הגנת הגזע" [1938]

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $200
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

U.S.A. PAGINE DI DOCUMENTAZIONE SUGLI STATI UNITI - "ארה"ב - דפי תיעוד על ארצות הברית" - פרסום אנטישמי ואנטי אמריקאי קיצוני, הוצאת "Difesa della razza" - הגנת הגזע - תנועה גזענית אנטישמית קיצונית באיטליה, [1938].

"אין צורך לשכתב את ההיסטוריה של ארצות הברית כדי לשכנע עצמנו שהיא ביטוי של ניוון גזעי" - פרסום אנטישמי קיצוני נגד ארצות הברית ויהדות ארצות הברית המכנה אותה "גנגסטרית פוליטית" בשל היותה העומדת בראש הלוחמים באיטליה הפשיסטית ובגרמניה הנאצית, ותוקף את ארצות הברית מבחינה גזעית תחילה - טוען כי "הגזע האנגלו-סכסי" הוא עירוב של גזעים נחותים, ומכאן מנסה להראות את הרקבון בכל מוסדות המדינה האמריקאית - הממשל האמריקאי, העיתונות האמריקאית, הצבא האמריקאי, המשטרה, הפשיעה באמריקה (טוען כי העובדה שכל דקה וחצי מתרחש גניבה או שוד באמריקה מעידה על נחיתות גזעית ועל הטבע האנושי הנחות של הגזעים מהם מורכבת האומה האמריקאית), תוקף את הכושים בארצות הברית, ועוד. הכותב אף מצטט מכתביהם של הוגים אמריקאים אשר כתבו דברים בגנות האומה האמריקאית כדי להראות שכביכול הם עצמם מודים בכך.
בהמשך מועלות טענות אנטישמיות על יהודי אמריקה. הכותב מתאר את ההגירות היהודיות לאמריקה וטוען כי חלק גדול ממה שהוא מכנה "הריקבון של ארצות הברית" נגרם על ידי היהודים אשר השתלטו עליה מבפנים. החוברת פורסמה על ידי ארגון גזעני באיטליה שנשלט על ידי בניטו מוסליני אשר אמץ לעצמו את התיאוריה הנאצית באשר לעליונות הגזע הארי, והשתמש בתעמולה שהגדירה את כל אויבי המדינה כאויביה הגזעיים תחילה על מנת להתיר את דמם, ולאחר מכן אויביה הפוליטיים. מטרתו היתה להפיץ דוקטרינה "מדעית" של תורת הגזע, ולשכנע את האיטלקים שקולוניאליזם, איסור על נישואי תערובת, וחוקי גזע הם מטרות פוליטיות אשר מעוגנות בחוקי הטבע. ככל שנכנסה איטליה עמוק יותר למלחמה בהשתתפות עם מעצמות הציר, כך הקצין הארגון את עמדותיו. הוא עסק תדיר בתעמולה אנטישמית והאשים את היהודים כאחראים לפרוץ המלחמה.

נדיר. חמש רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

62 עמ'. 20 ס"מ. קרע חסר בחלק התחתון של מרבית דפי החוברת ללא פגיעת טקסט. מצב בינוני.

פריטים נוספים

שאל על פריט