מכירה 23 /
פריט 249

249 מ-

250

249

הבית ובית הכנסת של היהודי המודרני. לונדון, [1871]

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $120
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

The Home and the Synagogue of the Modern Jew. Sketches of Modern Jewish Life and Ceremonies - הבית ובית הכנסת של היהודי המודרני. סקיצות של חיים יהודיים מודרניים וטקסים הוצאת The Religious Tract Society לונדון [1871] - מהדורה ראשונה - עותק נאה.

תיאור של טקסים, מנהגים, ואורח החיים של היהודים מלווה בעשרות איורים של סצינות מהחיים היהודיים - תיאור החיים היהודיים מפי עד ראיה אשר סייר בתוככי קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם במרוקו, בלגיה, ארץ ישראל, צרפת, רוסיה ופולין, ותאר את מנהיגיהם המיוחדים של כל קהילה ועדה, וכן את המועדים היהודיים באופן המיוחד בו התקיימו בכל עדה. הספר מלווה בעשרות איורים של סצינות יהודיות ותשמישי קדושה להם היה עד המחבר בעצמו. המחבר מעיד במבוא כי האיורים בספר הינם תמונה מהימנה של מה שחזו עיניו בקהילות עצמן. באיורים ניתן להבחין גם בהבדלי המלבוש ובסגנונות השונים האופייניים לכל קהילה.
אחד הפרקים המעניינים בספר הוא האופן בו מתאר הכותב את חג הפורים. כאשר ראה את השכרות ואת ההוללות של היהודים בחג הפורים הדבר לא עלה בקנה אחד עם הרצינות וההקפדה שנתקל בה בכל מקום שהגיע לריכוזים יהודיים במשך השנה, ובפרט ביום הכיפורים אשר שכפי שהוא מתאר לא ניתן היה לעמוד בפחד שאחז ביהודים ביום זה. באחד מימי הפורים הוא הגיע לאמשטרדם שם נערכה תהלוכת תחפושות לפני המשתה ושאל את אחד המקומיים שהסביר לו שאל לו לחפש משהו רציונלי באופן בו מתנהגים היהודים בחג הפורים, ושכל מטרת החג היא דוקא לעשות פעולות לא רצינליות, בהמשך הוא חקר יותר את מקור מצוות היום בפורים והבין טוב יותר את הסיבה של מנהגי היום.

VII, 243 [4] עמ'. 19 ס"מ. עותק נאה. כריכה מקורית עם הטבעה מוזהבת, חיתוך דפים מוזהב, מעט כתמים. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט