מכירה 18 /
פריט 234

234 מ-

255

234

הגדה לא מסורתית בצורת מגילה נגללת. ישראל, תשכ"ג 1962

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $380
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

הגדה לא מסורתית - "סוציאלית" בצורת מגילה נגללת על ידית עץ. ישראל, תשכ"ג [1962] - התייחסות נרחבת להתמודדות העם היושב בציון מול אתגרי התקופה בראשית שנות ה־60. הדפסת סטנסיל עם איורים, ללא ציון מקום. נדיר.

בראש ההגדה נכתב "בגימטריה - ההגדה של פסח התשכ"ג", עם רמז להגדה שתצא בשנה הבאה במלים: "ההגדה דהתשכ"ד יהיה בחיק טבע", אך ללא ציון מקום ההדפסה.
ההגדה פותחת בשירה בציבור וקטעי קריאה.: "שתו כוסות הריקו, דאגה וצער הרחיקו!". הטקסט של "הא לחמא עניא" רומז לביקורת על הכסף האמריקאי שמגיע לארץ: "הא לחמא דאמריקנא דשלח דוד סם מהתם להנה... כל דכפין ייתא ויקח... השתא מואשינגטאנא..." (רמז לוושינגטון). לאחר 'הא לחמא עניא' ושולחן עורך מופיע קטע: "לציונות - לסוציאליזם ולאחות (עמים) רעים, שלשתם יחד ירדו כרוכים לעם ישראל באשר הוא שם...", וקטע קריאה נוסף תחת הכותרת: "ציונות": "שוב ציונות, שוב ציונות, ושוב ציונות מלה זו כבר הפכה לגנות... כאן נלחם ואותה נגאל, לכאן נעלה ואיש לא נשאל... כי לנו היא מנגב ועד גליל...". בהמשך תחת הכותרת: "סוציאליזם" מופיע שיר בשבח הסוציאליזם ואחוות רעים, ושיר בשבח עמל העבודה. הטקסט של 'מה נשתנה' שונה ל: "מה נשתנה האזור הזה מכל האזורים? שבכל האזורים יושבים ישראל עם שאר כל הגויים, באזור הזה עם לבדד ישכון, מה נשתנה העדן הזה משאר העידנים, שבכל העידנים לחמו עמים אחד בשני, העדן הזה האנושות בסכנה...". בהמשך מופיע קטע על שינויי הבניה בארץ: "השתוקק התורכי חקק חוק "בית ללא גג אי אפשר למחוק, וכך בשנת ששים ושתיים נקנה בית: יסודות וירכתיים...". הפיוט "דיינו" עוסק בפגמים שבתחבורה הציבורית. מופיע שיר אודות "קחו למשל את בעיות הממשל", ועוד.

המגילה נפתחת לאורך של 190 ס"מ. (רוחב 17 ס"מ). קרעים קלים בשוליים. וכן קרע בסופה כפי הנראה ללא חסרון טקסט. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט