מכירה 24 /
פריט 81

81 מ-

256

81

היהודים בגרמניה הנאצית - התיעוד הראשון של רדיפת היהודים בגרמניה הנאצית. ניו יורק, 1933 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

THE JEWS IN NAZI GERMANY; THE FACTUAL RECORD OF THEIR PERSECUTION BY THE NATIONAL SOCIALISTS - היהודים בגרמניה הנאצית; התיעוד העובדתי של הרדיפה שלהם על ידי הנאצים, הוצאת The American Jewish Committee, ניו יורק 1933 - מהדורה ראשונה. אנגלית. פרסום ראשון באמריקה על רדיפת היהודים בגרמניה הנאצית חודשים ספורים לאחר עליית היטלר לשלטון.

"בעמודים הבאים מוצגות העובדות בדבר מעשי הדיכוי והאלימות מהם סבלו יהודי גרמניה, וההשפלה לה הם נתונים כעת במסגרת המשטר הנוכחי. עובדות אלו מובאות לשיפוט הציבור של ארצות הברית לאור העקרונות האמריקאים המסורתיים של צדק ומשחק הוגן. ניו יורק 19 ביוני 1933". הפרסום הראשון באמריקה על רדיפת היהודים בגרמניה הנאצית חודשים ספורים לאחר עליית היטלר לשלטון. דוח מפורט על הגזירות הראשונות שנחקקו נגד יהודים בגרמניה הנאצית ויישומן בפועל - שלילת זכויות האזרח מהיהודים, "טיהור" היהודים מבתי הספר, הרחקת הרופאים היהודים מבתי החולים, עיתונות יהודית נאסרת, ביטול חוזים עסקיים ועירוניים בין יהודים לשאינם, פיטורים של שופטים ורופאים יהודים בפרוסיה, פיטורים של יהודים ממשרות מדינה, איסור על מכירת ספרי יהודים, חרם על העסקים היהודים ואיסור מפורש לקנות אצל יהודים, דיווחים על מעשי אלימות, רציחה ומעשי טבח ביהודים על ידי אנשי פלוגות הסער (האס אה) אשר היו הראשונים לרדוף את היהודים בגרמניה הנאצית, בריחה והגירה של יהודים מגרמניה כתוצאה מרדיפתם, ועוד.
כמו"כ מופיעה סקירה נרחבת של התעמולה האנטישמית על כל אופניה עוד לפני עליית היטלר לשלטון וביתר שאת אחריה - והפצת חומרי תעמולה אנטישמים בגרמניה. בדוח מופיעים החוקים הראשונים שנחקקו בגרמניה הנאצית נגד היהודים בחודשים הראשונים של שנת 1933 בתרגום אנגלי, ועוד. הדוח מצטט בין היתר מכתבים שקיבלו אמריקאים מקרובי משפחתם בגרמניה, בהם הם כותבים על מעשי ההתעללות היומיומיים של הנאצים ביהודים ברחובות, בבתי הקפה, במבואות הבתים, ובחצרות.
בחלקה השני של החוברת מובאים נאומים שנישאו בסנאט האמריקאי ב 10 ביוני 1933 בתגובה לשלטון הנאצי בגרמניה, בהם מגנים נציגי הממשל את הברוטליות הנאצית ומפרטים את הזוועות המתרחשות בגרמניה הנאצית נגד היהודים, וכן מאמרים נרחבים מתוך העיתונות האמריקאית החושפים לראשונה את הממדים הנוראים שמכת האנטישמיות הגיעה אליהם בגרמניה. וכן מובאות החלטות מועצות מנהלים של מוסדות שונים באמריקה המגנים את רדיפת היהודים.
על גבי הכריכה מופיע הסמל של הוועד היהודי האמריקאי עם הכיתוב העברי: "חזק נתחזקה בעד עמנו".

[6], 99 עמ'. שדרה מחוזקת בנייר דבק. קרע חסר בחלק העליון של כריכת המעטפת ללא פגיעת טקסט. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט