מכירה 19 /
פריט 49

49 מ-

275

49

המדינה השודדת אנגליה - אלבום מדבקות אנטי בריטי כחלק מהתעמולה הנאצית. המבורג, 1941

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $180
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

Raubstaat England - "המדינה הטורפת אנגליה" - אלבום מדבקות שיצא בגרמניה הנאצית, התוקף את הממלכה הבריטית ומאשים אותה בשפל מוסרי וערכי, ומשמיץ את המבנה הפנימי שלה ואת מנהיגיה בכל שנות קיומה. הוצאת חברת הסיגריות Cigaretten-Bilderdienst, Bahrenfeld, המבורג 1941. אלבום מלא בכל 125 המדבקות.

אלבום תעמולה המאשים את אנגליה בהשתלטות ברוטלית על שכנותיה ועל יבשות שמחוץ לאירופה. יצא לאור ביוזמת התועמלן הגרמני פרידריך ריכטר אשר היה גם אחראי על עיצובו של האלבום, בשיתוף עם רוברט קון שכתב את הטקסט האנטישמי. השניים השתמשו בין היתר בחומרים שמצאו בספריה הממלכתית הפרוסית בברלין, ובספריית האמנות הממלכתית בברלין. על גבי הכריכה סמל הממלכה הבריטית לצד יד היוצאת ממנה להשתלט על כל העולם.

מטרת האלבום, להצדיק את המלחמה של גרמניה בבעלות הברית, ובפרט באנגליה, תוך הצגת הממלכה הבריטית כמושחתת מבחינה מוסרית אשר מנהיגיה התוו את דרך "האמונה בשליחות הים" - כמדינה שכל מטרתה היא להשתלט על שכנותיה תוך הפיכת תושביה לעבדים. לכל אורך האלבום אנגליה מתוארת בכינויי גנאי שונים "העכביש האנגלי", "הפיראטים האנגלים", "הארנק המלכותי", "הפלוטוקרטיה הבריטית הכפופה לאינטרסים העסקיים", "סוחרי העבדים", ועוד. מנהיגיה מואשמים בכל העוולות שניתן להעלות על הדעת. גדולי האומה האנגלית לאורך השנים מוצגים באלבום כאחרוני הפושעים. כך למשל ליד תמונה של ג'ון צ'רציל נכתב: "גנרל בדרגה בעל מוניטין מפוקפק, פיקד על צבאות אנגליה ביבשת במהלך מלחמת הירושה הספרדית [1701-1714] שהורכבה ברובה מחיילים גרמנים". על אוליבר קרומוול נכתב: "הדיקטטור של אנגליה... המשיך במדיניות השוד של המלכים... תכנן לגרש את ספרד מכל אמריקה, אך זכה רק בג'מייקה...". וכן על זה הדרך.

כדרכם של הנאצים, גם מואשמים היהודים בקשר האנגלי, ופרק נרחב מוקדש לראש ממשלת בריטניה בנג'מין דיזראלי אשר בזמן שלטונו נכבשה הודו כחלק מהשאיפות האמפריליות של הממלכה שהשתלבו עם שאיפת היהודים להשתלטות על העולם - האשמה שחזרה על עצמה שוב ושוב בכתביהם של התועמלנים הנאצים. אחת המדבקות מתארת את דיזראלי כ'משה במצרים' לצד פירמידה, שבאמצעותה החזיק ב"מפתח להודו". בעמוד אחר מופיע תצלום של חייל אנגלי בפלשתינה והכיתוב: "פניה של אנגליה בפלשתינה: ב 1916 הבטיחה אנגליה את המדינה לערבים, ב 1917 ליהודים, כשבפועל היה זה מסיבות כלכליות ואסטרטגיות - לספק נפט ממוסופוטמיה לים התיכון ולשמור על תעלת סואץ! הם רצו להיות כאן האדונים בעצמם". לקראת סוף האלבום מופיעים תצלומים שנלקחו מזמן מלחמת העולם השנייה עצמה בהם נראים כביכול מעשיהם הנוראים של האנגלים.

אלבום שלם - באלבום מודבקות כל 125 המדבקות. מדבקות בגדלים שונים, חלקן בצבע ובשחור לבן. המדבקות חולקו בקופסאות הסיגריות להשלמת האלבום בידי הקונים.

129 עמ'. 31 ס"מ. סדקים בכריכה. גוף האלבום במצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט