מכירה 19 /
פריט 63

63 מ-

275

63

הפוגרום של נובמבר בגרמניה - דוח עובדתי - פרסום מוקדם ונדיר אודות ליל הבדולח. דצמבר 1938

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $1,200
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

Die November pogrome in Deutchland - 'הפוגרום של נובמבר בגרמניה' - דוח עובדתי על פרעות הנאצים בליל הבדולח בגרמניה ובימים שקדמו לו. חוברת נדירה אשר יצאה לאור כחודש בלבד לאחר הפרעות! שטרסבורג, דצמבר 1938. גרמנית. מהפרסומים המוקדמים ביותר הידועים על הזוועות שביצעו הנאצים בליל הבדולח. נדיר ביותר.

בחוברת דוח מפורט שהגיע מכתב צרפתי שהסתובב בערי גרמניה בליל הבדולח ובימים שקדמו לו והיה עד בעצמו להתעללויות הנאצים ביהודים כתגובה על ניסיון ההתנקשות של היהודי הרשל גרינשפן במזכיר השגרירות הגרמנית בפריז ארנסט פום ראט. הכתב מתאר את הפגנות הרחוב של ההמונים הנאצים, הריסת בית הכנסת בעיר קאסל וביזוי הקודש בידי ההמון הזועם, ונתיצת חלונות הראווה של החנויות היהודיות בעיר ושריפת הסחורה היהודית, כמו"כ הוא מספר על ההצתות של בתי הכנסת בברלין בזה אחר זה, ההכאות, השפלות ציבוריות, אקציות, השחתה וביזוי בתי הקברות היהודים, השחתה של רכוש בבתי הספר היהודיים ובבתי הזקנים היהודים, הצלפות שוט כ"עונש" ציבורי, ורציחות של יהודים, התעללויות מחרידות ביהודים בוינה, ועוד. כמו"כ הוא היה עד לפריצת הנאצים לבתי היהודים בנירנברג, להשחתה של רכוש, ורציחות של יהודים בסמוך לבתיהם, חטיפת יהודים מבתיהם אל הלא נודע, ועוד. הכותב מסכם: "ניתן להמשיך את הרשימה הזו ללא הגבלה, היא תמלא מאות עמודים... מאות רבות של יתומים מסתובבים ברחובות, נשים מבוהלות וזקנים מסתתרים ביער, האמהות היהודיות האומללות אינן יכולות לעזור לילדיהן...".
עוד מוסיף הוא לתאר את הגזירות החדשות של הנאצים נגד היהודים שנחקקו באותו החודש בהן מואשמים היהודים כאחראים לפרעות האנטישמיות שהתרחשו ב 9 ו 10 בנובמבר, ותקנות חדשות להצרת צעדי היהודים. חלקה השני של החוברת עוסק בצעדים שנקטו המדינות כתגובה למה שהתרחש בגרמניה ב'ליל הבדולח', בפרט תגובתה של אנגליה וארצות הברית. (רוזוולט הורה לשגריר האמריקאי בברלין לחזור לוושינגטון באופן מידי, והורה על מספר צעדים נגד גרמניה הנאצית). החוברת חותמת בגינוי כללי של מעשי האנטישמיות בגרמניה.

חוברת נדירה ביותר. איננה מופיעה בקטלוג הספריות העולמי world cat, ואיננה מופיעה בספריה הלאומית.

24 עמ'. 20 ס"מ. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט