מכירה 23 /
פריט 135

135 מ-

250

135

חייהם של עובדי הדואר בגיהנום של ברנדונק. בריסל 1947 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $280
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

La vie des postiers dans l'Enfer de Breendonk - חייהם של עובדי הדואר בגיהנום של ברנדונק, מאת אסיר מחנה ברנדונק D.piens - מנהל הדואר בבריסל, בריסל, 1947 - מהדורה ראשונה. פרסום נדיר על פעילות המחתרת של דוורי הדואר בבלגיה, על תפיסתם בידי הנאצים ושליחתם למחנות המוות. מלווה בתצלומים רבים של עשרות גיבורי דואר בלגים שהצילו רבים בזמן המלחמה. צרפתית.

פרסום נדיר על חלקם המשמעותי של עובדי הדואר בבלגיה בזמן כיבושה בידי הנאצים להגנה והצלה של רבבות. כיצד סייעו עובדי הדואר להתנגדות סמויה, בשביתות שבלמו חומרי תעמולה שניסו להפיץ הגרמנים, בהפצת עיתונות מחתרת בסודיות, בהסתרה של משאבים שיועדו ללוחמי ההתנגדות, עובדי דואר שלקחו חלק בפעולות חבלה במתקני חשמל ורכבת בהם השתמשו הנאצים, ועוד. כמו"כ הספר מתעד את רדיפת הנאצים את עובדי הדואר הבלגים, תפיסתם, שילוחם למחנה ברנדונק, ורציחתם, ואת סיפורו של המחבר עצמו שנתפס בידי הנאצים ונאסר בברנדונק והיה אחראי על אגף הדואר במחנה, העינויים הקשים שעבר במחנה, הוא מתאר את תת התזונה בה שהו האסירים והרעב המציק - "התת תזונה והעבודה המתישה החלישו אותנו במהירות עד כדי כך שאחרי שהות של חודש לא היינו יותר מסמרטוטים אנושיים...", ואת וסיפור הישרדותו. בחלקו השני של הספר מובאות עדויות אסירים וכן משפטים קצרים בהם מתארים את הסבל שעברו ואת אכזריות הנאצים בברנדונק: "אני מעדיף לעבור תשעה עשר חודשים בבוכנוואלד מאשר תשע עשר ימים בברנדונק". מובאות עדויות אסירים במשפט מכלן, רשימה ארוכה של שמות האסירים פוליטים ששהו בברנדונק לפחות שלושה חודשים, ועוד.
הספר מלווה בעשרות תצלומים של אסירים בברנדונק שהיו דוורים ברחבי בלגיה, ונתפסו בידי הנאצים, תצלום קבוצתי של עובדי דואר ששרדו מברנדונק, תצלומים של אסירים-דוורים משוחררים, ועוד.

בדפי הספר בין היתר, עשרות פרסומות לבתי עסק שונים ברחבי בלגיה לאחר המלחמה.

נדיר. עותק אחד בלבד רשום בקטלוג הספריות העולמי world cat.

352 עמ'. 25 ס"מ. קרעים קלים בשדרה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט