מכירה 16 /
פריט 87

87 מ-

233

87

טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן - עיתון "הארץ" המטעה את קוראיו בכותרת: "הישראלים שוחררו - נסתיים הקרב עם המחבלים"

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $120
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

גיליון נדיר של עיתון "הארץ - 'הוצאה שניה'" - 6 בספטמבר 1972- היום בו התרחש טבח הדמים במינכן, המודיע בטעות כי: "הישראלים שוחררו - נסתיים הקרב עם המחבלים". הגיליון פורסם כמה שעות לאחר אירוע הדמים שגבה את חייהם של 11 מאנשי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה, והטעה שלא במכוון את תושבי הארץ בבשורה טובה שלא היה לה כל קשר עם המציאות העגומה. נדיר ביותר.

בשער הגיליון של 'הארץ' אשר הסתמך על ידיעה מוטעית שנתקבלה משר הפנים הבאוורי נכתב: "בשעה 3 לפנות בוקר מסר שר הפנים הבאוורי כאן, כי הקרב עם החבלים נסתיים וכי שנים מהם נתפסו. בעת מסירת הידיעה רק דבר אחד ברור בתכלית, שכל תשעת בני הערובה הישראלים שוחררו בלי פגיעה". בידיעה אחרת, שאף היא מופיעה בעמוד השער נכתב אודות שניים בלבד שנרצחו: " מר ענבר מסר כי המשלחת תשוב לישראל עם ארונות הנספים - משה ויינברג ויוסף רומנו ז"ל... בשעת מסירת הידיעה מצפים כאן לבואם של הישראלים ששוחררו".

גיליון שלם. מצב טוב.

מצורף: עיתון 'ידיעות אחרונות' מאותו היום ה־6 בספטמבר המודיע את הידיעה המרה והאמיתית: "9 בני הערובה נרצחו..." עם תמונותיהם של תשעת הנרצחים שנלקחו בתחילה כבני ערובה.

טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן היה אירוע טרור פלסטיני שהתרחש ב-5–6 בספטמבר 1972, במהלך האולימפיאדה העשרים שהתקיימה במינכן בגרמניה המערבית. במהלך האירוע נרצחו 11 מאנשי המשלחת: ספורטאים, מאמנים ושופטים, חברי המשלחת האולימפית הישראלית, על ידי מחבלים פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור". משה ויינברג ויוסף רומנו נרצחו בתוך מגורי המשלחת הישראלית בכפר האולימפי תוך כדי השתלטות המחבלים על חברי המשלחת - - אודותם דווח עיתון הארץ נכונה. תשעת האחרים הוחזקו כבני ערובה במשך כ-19 שעות ונרצחו במהלך ניסיון חילוץ כושל של כוחות משטרת בוואריה בשדה תעופה סמוך לעיר. במהלך ניסיון החילוץ נהרגו גם שוטר גרמני אחד וחמישה מתוך שמונת המחבלים. אודות תשעה אלה התייחס עיתון הארץ בכותרתו השגויה כי הם שוחררו ונסתיים הקרב עם המחבלים.

פריטים נוספים

שאל על פריט