מכירה 16 /
פריט 54

54 מ-

233

54

מסמכים פנימיים של פקודות בין היטלר לראשי הצי הימי הגרמני במלחמת העולם - העותק של ד"ר יעקב רובינסון - היועץ לתובע של ארצות הברית במשפטי נירנברג

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $460
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

FUEHRER CONFERENCES ON NAVAL AFFAIRS 1941 - ועידת הפירר לענייני חיל הים - אוסף המסמכים הידוע בשם FUEHRER CONFERENCES - 'ועידת הפירר' - פרוטוקולים של ישיבות צוות שנעשו בין היטלר למפקדים השונים של הכוחות הגרמנים בטמבאך. כוללים פקודות שניתנו על ידי אדולף היטלר ותמלילי שיחות שנעשו בינו לבין מפקדי חיל הים הגרמני בעיצומה של מלחמת העולם השנייה בשנת 1941, כפי שנמצאו על ידי קציני המודיעין הבריטים והאמריקאים במהלך המלחמה ולאחריה, מודפסים בסטנסיל. העותק של ד"ר יעקב רובינסון - היועץ לתובע של ארצות הברית במשפטי נירנברג, עם חתימת ידו בעמוד השער.

נציין כי, אחד הפרקים העוסק בתוכניות הנאצים במזרח התיכון חושף את הניסיון של הנאצים ליצור חיבור ותמיכה בכוחות המזויינים של עירק וסוריה על מנת להפיל את השלטון הבריטי באזור, וכך נכתב: "תנועת החירות הערבית היא בעלת בריתנו הטבעית במזרח התיכון נגד אנגליה. בהקשר זה מקבל המרד בעירק חשיבות מיוחדת..." , בהמשך מופיע פירוט מדויק כיצד תכננו הנאצים לשלוח כוחות מזויינים לתעלת סואץ ולחבור עם הכוחות המזויינים של עירק. כמו"כ במסמכים השונים ניתן למצוא ידע מסווג רב על אסטרטגיית המלחמה הגרמנית, ועל הניסיון להשתלט על אירופה דרך השליטה הימית, תמלילי שיחות של חיילים גרמנים על הנעשה בשדה הקרב, תמלילים נדירים של מעקבים שביצעו הכוחות הנאצים אחר הכוחות הבריטים בחזיתות השונות, ועוד.

ד"ר יעקב רובינסון (Jacob Robinson 1889-1977) משפטן, מגדולי עורכי הדין בליטא, פוליטיקאי ליטאי, דיפלומט, פעיל ציוני, מחנך ומרצה. במשפטי נירנברג (1946–1945) שימש יועץ לענייני יהודים לשופט רוברט ה. ג'קסון שעמד בראש צוות הקטגוריה מטעם ארצות הברית, ושמו נקשר כמי שמילא תפקיד מפתח בשכנועו לקבל כהולם את הרעיון החדש "פשע נגד האנושות" כסעיף אישומם של הנאצים בפשעים נגד היהודים (המונח הופיע לראשונה בכתבי אישום במשפטי נירנברג). אחרי משפט פושעי המלחמה הראשיים, הוסיף לעקוב מקרוב אחרי בירור דינם והליכי ענישתם של פושעי מלחמה בסדרת משפטים הידועה בשם "משפטי נירנברג הנוספים". הוא ייעץ, למשל, לתובע הראשי במשפטו של פרידריך פליק, בריגדיר גנרל טלפורד טיילור. עם לכידתו של אדולף אייכמן הוזמן להצטרף לצוות התביעה שבראשו עמד גדעון האוזנר. ניסיונו במשפטי נירנברג, הכרתו את גרמניה והגרמנים ובקיאותו במשפט הפלילי הישראלי הפכוהו לדמות מרכזית בצוות התביעה. בעקבות המשפט פרסם ספר "העקוב למישור: יהודי אירופה בפני השואה לאור האמת ההיסטורית ומשפט אייכמן בירושלים לפי הנוהג הבינלאומי", כתגובה (ביקורת) לספרה של חנה ארנדט "אייכמן בירושלים: דו"ח על הבנאליות של הרוע".

145 עמודים. הדפסה במכונת כתיבה. בחלק מהדפים כתמים.

פריטים נוספים

שאל על פריט