מכירה 22 /
פריט 130

130 מ-

255

130

משפט נירנברג - גרמניה בפני שופטיה - חוברת שיצאה בעיצומם של משפטי נירנברג, להוכיח את אשמת העם הגרמני כולו בפשעי גרמניה הנאצית

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $750
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

The nuremberg trail germany before her judges משפט נירנברג גרמניה בפני שופטיה, מאת E. Rubin, הוצאת Transaatlantic Authors, לונדון 1945 - מהדורה ראשונה. חוברת מאוירת המאשימה את העם הגרמני כולו (ולא רק את פושעי המלחמה שהועמדו לדין באותה העת) בפשעי גרמניה הנאצית כחלק מתפיסת עולם מושרשת רבת שנים. כריכה עם איור קצין גרמני אוחז בידו סכין מגואלת בדם על רקע גופות נרצחים פזורות על הקרקע, והכיתוב: "קין קין, איפה אחיך הבל?" בעיצוב E.D. נדיר ביותר.

החוברת יצאה בזמן שהתקיימו משפטי נרינברג עוד לפני הכרעת הדין לפושעים. במבוא כותב המחבר כי המשפט הוא משפטו של כל העם הגרמני ולא רק כנגד 24 פושעים שיצאו מקרבו. "כל האומה הגרמנית עומדת בפני שופטיה", ומדוע, משום שכל אותן מפלגות שהתנגדו למפלגה הנאצית בבחירות 1933 - קומוניסטים, סוציאל דמוקרטים, וקתולים, כולן נעלמו כאשר החל משטר היטלר לשלוט: "בשתיקה, בעזרה פאסיבית, ובעזרה אקטיבית אלה אפשרו להיטלר ולפושעים האחרים להתחיל את הגיהנום עלי אדמות... שום מרד, שום מלחמת אזרחים לא נערכה נגד היטלר באותה תקופה", וכעבור 3 שנים בלבד כבר הצביעה 90% מאוכלוסיית גרמניה בעד היטלר. "האם יש צורך בהוכחה נוספת לנכונותם של ההמונים הגרמנים ללכת עם היטלר לכל מקום שיוביל אותם". עוד הוא כותב כי את התפיסה המוטעית המסוכנת הזאת יש להרוס באמצעות משפטי נירנברג, ואיתה תעלם גם תפיסת העולם המעמידה את האריים כ"גזע עליון".

על מנת להמחיש כי תאוות הרצח והשקר הינה מאפיין של העם הגרמני בעבר הרחוק (הגרמנים הקדמונים) והקרוב (גרמניה בזמן מלחמת העולם הראשונה) ובהווה (גרמניה הנאצית), החוברת עוצבה באופן שכל שני עמודים בה מציגים: מימין, איור הממחיש את הטבע הגרמני הרצחני והשפל בעבר הרחוק והקרוב, ולידו איור המראה כיצד דבר לא השתנה, מכח אותו טבע בצעו הגרמנים את הפשעים במלחמת העולם השנייה. כך למשל האיור הראשון מציג את תאוות הרצח של העם הגרמני עוד מימי קדם תחת הכותרת: "לפני 2000 שנה" מופיע ציור בו נראים הגרמנים הקדמונים עם סכין נוטפת דם והכיתוב: "ההיסטוריון הרומי טקיטוס מתאר כיצד הגרמנים הקדמונים טבחו בשבויי המלחמה שלהם לכבוד האל הגרמני ווטאן", ולידו איור המראה כיצד הטבע הגרמני לא השתנה "עד היום" - הגרמנים מוציאים להורג מאות שבויי מלחמה אמריקאים במהלך קרב הארדנים בדצמבר 1944. בעמוד אחר משמאל: "לפני 100 שנה: יוליוס קיסר, בהתבסס על ניסיונו... הביע את דעתו על הגרמנים הקדמונים במלים הפשוטות: "רוצחים וגנבי בקר" ואיור של גרמני קדמון מאיים בסכין על חסרי אונים, ומימין: "עד היום - איור של חייל נאצי יורה בחפים מפשע והכיתוב: "הגרמנים נשארים תמיד השודדים והגנבים". בעמוד אחר איור המראה את הפצצת הקתדרלה של ריימס ב 1918, ומימין שריפת בתי הכנסת בגרמניה ובאוסטריה ב 1938. עמוד אחר מציג את שריפת הספרים שביצעו הגרמנים ב 1914, לצד שריפת הספרים שביצעו הנאצים ב 1938, רציחת הבלגים במלחמת העולם הראשונה, ושליחת היהודים לתאי הגזים במלחמת העולם השנייה, וכך לאורך כל החוברת שני איורים זה לצד זה המדגימים כיצד אותה גרמניה של פעם, של לפני דורות, ושל לפני מאה שנה, היא היא גרמניה הנאצית של מלחמת העולם השנייה, עם אותה צורת פעולה, אותה תאוות רצח, אותה רשעות, אותה דו פרצופיות.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

48 עמ'. 23 ס"מ. כריכת קרטון עם מעטפת הנייר המקורית המאוירת. קרע קל בחלקה העליון של המעטפת. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט