מכירה 25 /
פריט 49

49 מ-

271

49

רדיפת היהודים ברוסיה - דוח הסיוע של פליטי פרעות "סופות בנגב" בליברפול. ליברפול, 1882

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $280
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Persecution of the Jews in Russia - רדיפת היהודים ברוסיה, Liverpool commission, הוצאת Liverpool Egerton Smith & Co, ליברפול 1882. דוח מפורט ונדיר, על הסיוע המאורגן שקיבלו בליברפול משפחות הפליטים היהודים אשר ברחו מדרום מערב האימפריה הרוסית במהלך פרעות רוסיה ("סופות בנגב") באביב 1881 בדרכם לארצות הברית.

דוח מפורט על הסיוע של האגודה היהודית האנגלית לאלפי היהודים שברחו מעיירות רוסיה בעקבות הפרעות. הבורחים שלמעשה איבדו את כל נכסיהם, קיבלו ביגוד, מגורים זמניים, אבטחה במקומות מגוריהם, כסף ועוד. הועדה גם דאגה לאוכל כשר ליהודים שהיו על הספינות בדרכם לארצות הברית. בדוח מובא בין היתר מכתבו של אחד הפליטים הכותב בשם כל היהודים שהיו על סיפון האוניה "ברוקלין" על הסיוע הרב שקיבלו על האוניה בדרכה לאמריקה: אוכל בשפע, וכל צרכיהם, וכן מציין כי היהודים קיבלו הנחה מיוחדת בתעריפי כרטיסי הרכבת באמריקה עצמה, ועוד. כמו"כ נכתב שלפחות 90 אחוז מהפליטים עתידים להפוך לאזרחים במדינתם החדשה. הדוח כולל רשימת ההוצאות המפורטת של ועדת הקרן - ליברפול.

בעמוד השער מופיעים שמותם של הנשיא וחברי נציבות ליברפול: Mansion house Relief Fund. President; Davisd, Edwin M; Silver, . B.L. Benas, Rev. H. M.; Jackson, Luis; Stern, REv. Dr. W.; Joseph, Rev. Morris; Polack, Rev. Joseph; Samuel, Jacob; Tobias, Herny A.; Benas, Alfred L; Newgass, B.; Goldberg, Victor; Stern, Abr. ; Samuel, Albert H.; Rapp, Hermann.

הפרעות אשר כונו "סופות בנגב" ב 1881 פרצו לאחר רצח הצאר אלכסנדר השני על ידי התנועה המהפכנית נרודניה ווליה, ולובו על ידי עיתונים אנטישמיים ונציגי השלטון. בשנה שבין רצח הצאר ועד להתגבשותה של מדיניות חדשה התחולל גל פרעות, אשר הגביר את גל ההגירה של היהודים מהאימפריה הרוסית (בעיקר לארצות הברית) וחיזק בקרב אחרים את ההכרה בצורך לתנועה יהודית לאומית.

14 עמ'. 22 ס"מ. קרע חסר בחלקה העליון של הכריכה מימין, פרט לכך מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט