מכירה 21 /
פריט 93

93 מ-

250

93

תהלוכת פרטיזנים מסלובניה שנתפסו בדרכם להוצאה להורג. סלובניה, 1942

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $320
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

תהלוכת השפלה של פרטיזנים מיחידת KASTELIC שנתפסו בידי הנאצים ברחובות Celje בדרכם רגעים ספורים לפני ההוצאה בחצר בית הכלא של הגסטפו. Celje, סלובניה, נובמבר, 1942.

בתצלום נראים הפרטיזנים קשורים זה לזה בשרשרת כשכל אחד נושא על גופו שלט עליו נכתב שמו והפשע אותו ביצע כאקט של השפלה פומבית לפני הוצאתם להורג. התשעה הוצאו להורג דקות לאחר מכן בידי כיתת יורים של אנשי האס אס.
הפרטיזנית הנראית בקידמת התצלום שמה מרתה פונטז Martha Puntz מיחידת הפרטיזנים בסוויניה (Savinya) נתפסה בידי הנאצים ב-7 בנובמבר 1942, ליד הכפר Kreflovi na Dobrovljali. על השלט שהיא נושאת נכתב בגרמנית: "אני אשת האקדח מרתה פונץ הייתי מעורבת ב 8 רציחות ובכמה פשיטות". מרתה - פרטיזנית סלובנית שהצטרפה לתנועת ההתנגדות, ופעלה ביחידת הפרטיזנים של Savinja ביערות דרום מזרח סלובניה נגד כיבושה של יוגוסלביה בידי מעצמות הציר במהלך מלחמת העולם השנייה. היא נולדה ב 1922 בכפר Gabrovica pri Črnomlju, ליד העיירה Semič. (מרתה גם היתה משוררת וסופרת, כתביה פורסמו בעיתון הפרטיזנים Mladi borec (לוחם צעיר).
שמו של הפרטיזן הנראה מאחוריה Kasteliz Ivan בנוסף לשלט ההשפלה התלוי על צוארו הוא אוחז בידו שלט נוסף עליו נכתב: "ביצענו את הפשיטה על סניף הדואר באורנבורג".
שמו של הפרטיזן השלישי בשורה Slobko George על השלט שהוא נושא נכתב: "אני שודד. הייתי מעורב בשלושים פשיטות בדרום".
הרביעי מאחור שמו Leopold Strel על השלט שהוא נושא נכתב: "אני השודד ליאופולד סטרל וביצעתי 40 פיגועים ו-9 רציחות".

ככל הידוע 26 פרטיזנים אשר נתפסו כמה חודשים קודם הוצאו להורג באותו היום בידי הנאצים.

לא מצאנו ברשת תצלום נוסף בו צולמו הפרטיזנים הללו מהזוית המופיעה בתצלום שלפנינו, וכפי הנראה לפנינו תצלום יחיד בעולם. ישנם תצלומים אחרים מאותה תהלוכה מזויות שונות בהם נראים גם החיילים הנאצים ראה כאן , (שם מתואר התצלום: "רגעים ספורים לפני ההוצאה להורג - מרתה פונטז מיחידת הפרטיזנים בסוויניה נתפסה ב-7 בנובמבר 1942, ליד הכפר Kreflovi na Dobrovljali") וראה גם כאן וגם כאן .

גודל: 12x9 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט