מכירה 25 /
פריט 195

195 מ-

271

195

בכירי הנאצים נפגשים שוב... - גיליון העיתון ה Sunday Graphic האנגלי - פתיחת משפטי נירנברג

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $280
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

גיליון העיתון Sunday Graphic - לונדון, מיום 25 בנובמבר 1945 - כותרתו: Nuremberg Rally 1945 - ו - The" top Nazis meet again in the dock" - "בכירי הנאצים נפגשים שוב בתא הנאשמים" - גיליון מיוחד לציון פתיחת משפטי נירנברג. תצלומים ראשונים מאולם בית המשפט בו נידונו פושעי המלחמה הראשיים, אשר נערך בפני בית דין צבאי בינלאומי בו יוצגו ארבע המעצמות: ארצות הברית, בריטניה, צרפת וברית המועצות בתביעה אל מול 22 אישים מראשי המשטר הנאצי - פושעי המלחמה הגדולים בהיסטוריה האנושית.

תצלום ראשון מאולם בית המשפט בפתיחת הדיונים מתואר בעמוד השער: "תמונה בלעדית שהתקבלה אמש מנירנברג מפנה את הזקור לשבעה מ"עשרים השבורים" הנאצים ביציע. בצילום תקריב יוצא דופן זה המצלמה קולטת תגובה אינדבדואלית. בשורה הראשונה גרינג מעמיד פנים שהוא משועמם, הס נוקט בגישה של אדישות מעורפלת, ריבנטרופ וקייטל מקשיבים בכוונה לתביעה. בשורה האחורית דוניץ עוצם את עיניו, ריידר מכופף את מצחו ונראה מודאג, בעוד פון שיראך לא מסגיר שום רגש".
בעמודי האמצע של העיתון תצלום גדול ומרשים של השופט רוברט ג'קסון התובע הראשי של ארצות הברית במשפט נירנברג - אשר צולם בידי קארש מאוטווה. לצדו תצלומים של הרמן גרינג ורודולף הס, מתוארים: "גרינג מנופח והס כחוש צונחים קדימה על המסילה בזמן שקול הצדק מזכיר את העבר שהם מעדיפים לשכוח". תצלום אחר בו נראה גרינג נבוך מתואר: "איך אני יכול לענות על זה? המיואש גרינג שומע את העדויות של כתבי ההתרברבות שלו", ותצלום לידו בו נראה גרינג חסר אונים מתואר: "הוא לא יכול להתמודד עם ההאשמות, הוא מכחיש את הסיכוי הלא נעים שהצדק מציע".

16 עמ'. 38 ס"מ. גיליון שלם. סימן קיפול. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט