מכירה 24 /
פריט 148

148 מ-

256

148

תיעוד נדיר של המאבק ההירואי שניהלה האוכלוסייה האזרחית בשחרור פריז באוגוסט 1944

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $280
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

LA INSURRECCION PARISINA 19 De agosto - 26 de agosto 1944 - המרד הפריזאי 19 באוגוסט - 26 באוגוסט 1944. תיעוד נדיר ביותר על חלקה של האוכלוסייה האזרחית בשחרור פריז מהכיבוש הנאצי - הקרבות שניהלה האוכלוסייה האזרחית בחודשים יולי - אוגוסט 1944, שלב אחר שלב מאזרח - לוחם אשר השתתף בעצמו באירועי השחרור. הקדמה מאת Jacques Duclos מזכיר ה P. C. F. ספרדית. [פריז, 1944].

חוברת המתעדת את המאבק והקרבות ההירואים שניהלה האוכלוסייה האזרחית בחודש בו שוחררה פריז בכל החזיתות שלב אחר שלב. הכותב מתאר כיצד שילוב הכוחות בין כל חלקי האוכלוסייה הביא בסופו של דבר לכניעת הכובש הגרמני. הוא מפרט אודות פעילותן של התנועות העממיות שהכינו את השטח למרד - הפגנות ההמון ביולי 1944 בחסות ה F. T. P. החמוש אשר הביאו לנסיגת הכוחות הגרמנים, חלקם של עובדי הרכבת בשביתה הגדולה עליה הכריזו ב 27 ביולי, סיפוק הנשק המהיר לאוכלוסייה מידי ארגוני המחתרת, התארגנות ועדי עקרות הבית של אגוד הנשים הצרפתיות להפגנות בשווקים וסביב בתי העירייה, הצטרפות עובדי המפעלים להפגנות שהתקיימו בחודש יולי אשר הוציאו לרחובות למעלה מ 60,000 איש. כמו"כ בחוברת תיאור מפורט של מרכזי ההפגנה במקומות השונים ופעילות המפגינים והעומדים בראשם, ארגון והפצה המונית של עלוני התנגדות להרמת מורל המפגינים, התארגנות ההמון לקרבות ברחובות השונים, הפעולות שעשתה הועדה לשחרור פריז ב 18 באוגוסט בקריאה לכל הגברים והנשים להשתלט על מבני ציבור, תחנות, מוקדי הטלגרף והטלפונים, תחנות הכח, בית העירייה של פריז, וסילוק נציגי הכוח של ממשלת וישי, תיעוד חי של מלחמות הרחוב שהתרחשו בין ההמון המצוייד בנשק לחיילים הגרמנים והוצאת הטנקים הגרמנים מכלל שימוש. כמו"כ מדווח בהרחבה על הקרב הגדול שהתנהל ב 22 באוגוסט עם התקרב כוחות הברית כאשר "עיר שלימה משליכה את עצמה לקרב... העיר קמה, אבני המרצפת של הרחובות, המכוניות, הבתים, הכל הופך לנשק". הכותב מתאר את הכניעה של הגרמנים ב 25 באוגוסט בחלקים רבים של העיר, עד לשחרורה הסופי וכניעתם הסופית של הגרמנים.

החוברת מלווה בתצלומים שונים של דפי השער של העיתון הצרפתי L'Humanité אשר ליווה בפרסומים יומיומיים את המאבק לשחרור פריז שלב אחר שלב. כותב החוברת הינו אנונימי, אך מהפירוט הרב של התרחישים השונים ניכר שהדברים נכתבו בידי אדם שהיה עד בעצמו להתרחשויות אשר תיעד אותם סמוך ממש להתרחשותם. על גבי שער המעטפת איור של לוחם - אזרח צרפתי עם נשק על רקע בתיה של פריז ועמדת הגנה ברחוב.

נדיר ביותר, איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

39 עמ'. קרע עם חסרון קל בפינת הכריכה ושני הדפים הראשונים ללא פגיעת טקסט. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט