מכירה 24 /
פריט 58

58 מ-

256

58

כרזה גדולה - לוח ללימוד תורת הגזע בגרמניה הנאצית

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $1,300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

Deutsche Rassenbilder - "תמונות גזע גרמניות" - לוח לימוד עם 32 תמונות וסקירה השוואתית של מאפיינים פיזיים של חמשת הגזעים האירופיים שנמצאו בגרמניה על פי מדע הגזע של העם הגרמני, מאת ד"ר. Hans F. K. Günther. מינכן - מהדורת חנויות אשר נמכרה ב 1 רייכסמארק.

הלוח מציג 32 דמויות אשר לכל אחת מהן מראה אופייני המייצג את הגזעים השונים על פי תורת הגזע הנאצית - הארים ה"עליונים", והיהודים ה"נחותים". מחד מופיעים דמויות גברים ונשים תחת ההגדרה: "נורדי מלפנים ומהצד", "ילד נורדי", בלטי, וכדו'. ולעומתם בני הגזעים ה"הנחותים" - וואליש (ים תיכוני), דינארי, יהודי מגזע מזרח קרוב, יהודי בן הגזע המזרחי מקס ברוך, בן גזעים מעורבים - יהודי בעל השפעה נורדית, ואחרים.
למטה מופיעה טבלה של "המאפיינים הפיסיים של חמשת הגזעים האירופאים שנמצאים בגרמניה" הדינארי, האלפיני, המערבי, הנורדי, הבלטי, כאשר לכל אחד מהגזעים מופיע פירוט המבנה האופייני לו על פי תורת הגזע הנאצית המתייחסים לאברים השונים במבנה הגוף - הגלגלת, השיער, וכדו' והתבנית הכללית של מבנה ואופי, כגון: "רזה", "קצת מבולבל", "ארוך עורף", "גב תחתון רחב", "בלונדיני", וכדו'

בראש הכרזה משמאל למעלה מופיע ציטוט של תקציר תורת הגזע מאת ל. פינץ' (L. Finckh) : "גנאולוגיה ארצית איננה מדע יבש, היא קובעת עבורך מי אתה ומה אתה תהיה אם תהפוך את עצמך ראוי לאבותיך... האבות הקדמונים למרות שהם מתים הם חיים באיזו טיפת דם קטנה, בתא המוח, בסיב הלב ממש באמצעך...". לידו מימין ציטוט מדבריו הגזעניים של גורץ' פוק (Gorch Fock): "אולי בעוד חמשים או מאה שנה אנשים כבר לא יוכלו להבין... איך נתנו לגזעים שלהם להירקב ולהתפזר בארגז חול גדול...".

הלוח שלפנינו הופיע כנספח לספרו של איש מדע הגזע ומפיץ תורת הגזע השקרית בגרמניה הנאצית הנס גינתר "Die Rassenkunde des Deutschen Volks" ("מדע הגזע של העם הגרמני"), מהדורה זו הודפסה כלוח בודד לקניה ככרזה בפני עצמה בחנויות בגרמניה.

64x48 ס"מ. סימני קיפול. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט